هواشناسی: تهران طوفانی می‌شود-راهبرد معاصر

هواشناسی: تهران طوفانی می‌شود

مدیر هواشناسی تهران اعلام کرد: امروز عصر و امشب باد شدید و گاهی طوفان لحظه‌ای در استان پیش‌بینی می‌شود
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 11
کد خبر: ۲۴۵۰۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: براساس پیش‌بینی‌ها عصر امروز سه‌شنبه و امشب شاهد باد شدید و گاهی طوفان لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

مازیار غلامی با اشاره به وزش باد در برخی ساعات روز گذشته اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد در روز گذشته در پایتخت حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد. شهرستان قدس نیز با ثبت وزش باد حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت در استان تهران رکورددار بود. اوج این پدیده جوی در ساعات ۱۷ تا ۱۸ عصر بود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک شد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم وزش باد شدید، بسیار شدید و طوفان لحظه‌ای در استان در عصر سه‌شنبه و امشب به تناوب رخ دهد همچنین هوای گرم تا پایان هفته در تهران ماندگار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش باران در روز‌های پایانی هفته در استان گفت: از چهارشنبه شب تا جمعه (۲۳ تا ۲۵ خرداد) در برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی استان شامل فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، لواسانات و بالادست شهر تهران با تاکید بر ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ در نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

غلامی افزود: در این شرایط جوی جاری شدن روان‌آب و سیلاب در برخی نقاط به‌ویژه در نواحی کوهستانی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست بنابراین از هرگونه استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود./ ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده