واکنش رهبر انصارالله به انهدام شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل-راهبرد معاصر

واکنش رهبر انصارالله به انهدام شبکه جاسوسی آمریکا و اسرائیل

رهبر انصارالله با اشاره به اینکه آمریکا یک ماهیت خرابکارانه و توطئه‌گرانه دارد و حاکمیت کشورهای دیگر را نقض می‌کند، تأکید کرد انهدام شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی در یمن یک دستاورد و پیروزی مهم است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 12
کد خبر: ۲۴۵۱۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله در واکنش به انهدام یک شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی در یمن اعلام کرد: کشف و انهدام این شبکه جاسوسی یک پیروزی و دستاورد مهم به‌شمار می‌رود.

 

الحوثی افزود: انهدام شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی، ماهیت خرابکارانه و توطئه‌گر آمریکا را که ناقض حاکمیت کشورهاست و دیگران را مورد استثمار قرار می‌دهد، فاش کرد.

 

وی تأکید کرد: آمریکا تحت پوشش فعالیت‌های دیپلماتیک، از برخی نهادهای سازمان ملل یا بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند.

 

رهبر انصارالله گفت: همچنین آمریکایی‌ها کشورهای مختلف را در سطح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در همه سطوح هدف قرار می‌دهند.

 

دوشنبه‌شب، سرویس‌های امنیتی دولت یمن از کشف، انهدام و دستگیری اعضای یک شبکه جاسوسی آمریکایی ـ اسرائیلی در یمن خبر دادند.

 

براساس بیانیه سرویس‌های امنیتی یمن، این شبکه جاسوسی اقدامات جاسوسی و خرابکارانه متعددی طی چند دهه در مؤسسات دولتی و غیردولتی در راستای اهداف دشمن انجام داده است.

 

اعضای این شبکه جاسوسی مستقیماً به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا وابسته بودند و دستگاه‌ها، ابزارآلات و فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار داشتند. هدایت این شبکه جاسوسی توسط افسران اطلاعاتی آمریکایی بود که به‌عنوان دیپلمات در سفارت آمریکا در یمن فعالیت می‌کردند.

 

بعد از خروج سفارت آمریکا از صنعاء ارتباط عناصر شبکه جاسوسی با کارفرمایانشان با انجام طرح‌های تخریبی تحت پوشش سازمان‌های بین‌المللی ادامه پیدا کرد.

 

این شبکه برای چند دهه بر مراکز تصمیم‌گیری کشور یمن تأثیرگذاری کرد و در بسیاری از سازمان‌های دولتی نفوذ داشت و توانسته بود در تمامی ابعاد زندگی مردم این کشور نفوذ داشته باشد و به بازوی اصلی انجام طرح‌های دشمن آمریکایی و اسرائیلی در جمهوری یمن تبدیل شود.

 

این شبکه جاسوسی همچنین نقش‌های خرابکارانه در بخش کشاورزی یمن داشت و روی به شکست کشاندن فعالیت‌های پژوهشی کشاورزی و مراکز تولید بذر متمرکز بود و جاسوس‌‌هایی در وزارت کشاورزی جذب کرده بود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده