آمریکا قصاب های داعش را از سوریه خارج کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آمریکا قصاب های داعش را از سوریه خارج کرد

مقامات آمریکایی اعلام نمودند که دو تروریست بریتانیایی را که نقش جلاد را برای تکفیری های داعش ایفا می نمودند از نیروهای یگان های مدافع خلق تحویل گرفته اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 10
کد خبر: ۲۴۵۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ تشکیل گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق و گسترش مرزهای تحت تسلط تکفیری ها منجر به هجوم هزاران تروریست از سراسر اروپا به منطقه شد. در این میان چهار تن از تروریست های اروپا به دلیل کشتارهای وصف نشدنی شان بیش از همه مشهور شدند؛ چهار تنی که هر یک سرنوشت متفاوتی را با سقوط خلاف خودخوانده داعش پیدا کرده اند.

 

این چهار تن در رسانه های جهانی به عنوان "بیتل‌های جهادی" شهرت یافتند که اشاره به بیتل‌ها، گروه موسیقی پاپ بریتانیایی است که چهار عضو داشت. براساس مدارک و همچنین فیلم‌های ویدیوئی منتشر شده توسط داعش، نگهبانی و سر بریدن شهروندان غربی که به دست این گروه گرفتار می‌شدند بر عهده این افراد بود.

 

یکی از اعضای این گروه محمد اموازی، موسوم به "جان جهادی" بود که در جریان حمله یک پهپاد آمریکایی در سال ٢٠١٥ کشته شد. او به "جان جهادی" شهرت داشت. این دیویس، شهروند دیگر بریتانیایی نیز دیگر عضو این گروه بود که در ترکیه بازداشت، محاکمه و زندانی شده است.

 

الکساندر کوتی و الشفیع الشیخ دو تن دیگر از این گروه هستند که تا کنون در اختیار نیروهای کُرد قرار داشته و گفته می شود که نیروهای آمریکایی با خروج از شمال سوریه؛‌ آنها را نیز با خود برده اند.

 

رسانه های آمریکایی در این باره نوشته اند: نظامیان آمریکایی دو عضو گروه داعش را که به شکنجه و بریدن سر زندانیان داعش شهرت دارند تحویل گرفته و به نقطه امنی انتقال داده‌اند.

 

صبح پنجشنبه، ١٨ مهر (١٠ اکتبر)، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در مطلبی در توییتر خود نوشت: "به خاطر اینکه ممکن است کردها یا ترکیه کنترل را از دست بدهند، ایالات متحده پیشاپیش دو شبه‌نظامی عضو داعش موسوم به بیتل‌ها را که با بریدن سر در سوریه مرتبط بوده‌اند از آن کشور خارج و به یک محل امن تحت کنترل ایالات متحده انتقال داده است. این دو نفر بدترین بدها هستند!"

 

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته نیز تلویحا به تحویل و انتقال دو نفر از "شبه‌نظامیان خطرناک داعش" اشاره کرده اما توضیح بیشتری در این مورد نداده بود.

 

منابع خبری گفته‌اند که روز چهارشنبه و در آستانه حمله ارتش ترکیه به مناطق مرزی شمال شرق سوریه، نظامیان آمریکایی دو زندانی داعش به نام‌های الکساندر کوتی و الشفیع الشیخ را که در زندان نیروهای دموکراتیک سوریه بودند تحویل گرفتند و از منطقه خارج کردند. این دو نفر شهروندان بریتانیایی هستند که به گروه موسوم به داعش پیوسته و پس از پاکسازی منطقه از نیروهای این گروه، به اسارت نیروهای دموکراتیک سوریه در آمده و زندانی شده بودند.

 

الشفیع الشیخ، متولد سودان است و ٣١ سال دارد و به "جورج جهادی" معروف است. الکساندر کوتی، ٣٦ ساله، متولد بریتانیاست که به عضویت داعش درآمد.

 

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک مقام دولتی آن کشور گفته است که نظامیان آمریکایی دو نفر زندانی را از کردهای سوریه تحویل گرفته و به محل امنی انتقال داده‌اند. این منبع از افشای هویت آنان خودداری ورزیده است. به گفته این مقام دولتی، تحویل و انتقال این دو نفر "براساس قوانین جنگ" صورت گرفته است و آنان از سوریه خارج شده‌اند. وی افزوده است که انتقال این افراد "در پی مذاکرات دولت آمریکا" انجام شده اما مشخص نیست منظور چه مذاکراتی است.

 

گفته می‌شود حدود دوازده هزار تن از اعضای داعش در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه هستند در حالیکه این گروه در حال حاضر، در معرض حملات ارتش ترکیه و گرو‌ه‌های متحد آن قرار گرفته است. این نگرانی وجود دارد که اگر نگهبانان این افراد مواضع خود را برای مقابله با حملات ارتش ترکیه ترک کنند، وضعیت زندانیان چه خواهد شد.

 

پیش از این مذاکراتی بین ایالات متحده و بریتانیا در مورد وضعیت الشفیع الشیخ و الکساندر کوتی در جریان بوده است تا امکان انتقال آنان به ایالات متحده جهت محاکمه به خاطر اعدام شهروندان آمریکایی فراهم شود.

 

خبر تحویل این دو عضو داعش به نظامیان آمریکا در حالی منتشر می‌شود که ارتش ترکیه پس از بمباران سنگین مواضع نیروهای کرد در شمال شرق سوریه، عملیات تهاجم زمینی را نیز آغاز کرده است. این عملیات پس از موافقت رئیس جمهوری آمریکا با خارج کردن نظامیان این کشور از منطقه صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار