آمار سازمان ملل از ویرانی غزه-راهبرد معاصر

آمار سازمان ملل از ویرانی غزه

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از نابودی گسترده زیرساخت‌های غزه طی حملات ارتش رژیم صهیونیستی است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۳۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، با گذشت بیش از ۸ ماه از جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی با هدف نسل کشی و غیرقابل سکونت کردن غزه آنچنان زیرساخت‌های این باریکه را ویران ساخته که ده‌ها سال زمان برای بازسازی آن زمان لازم است.

 

بر این اساس، سازمان ملل متحد از ویرانی جاده‌ها در نوار غزه و آسیب گسترده به مناطق مسکونی خبر داد.

 

مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل در اینباره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: بر اساس بررسی‌های ماهواره‌ای نزدیک به یک هزار و یکصد کیلومتر از جاده‌های غزه طی جنگ ویران شده است. همچنین ۳۵۰ کیلومتر جاده آسیب جدی و یک هزار و ۴۷۰ کیلومتر دیگر شاهد آسیب کمتر بوده است.

 

جنگ غزه به طور گسترده باعث ویرانی این باریکه شده است. برای مثال، ۶۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی و ۸۰ درصد از ساختمان‌های تجاری از هفتم اکتبر تا به امروز آسیب دیده‌اند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی که به هیچ اخلاقیاتی پایبند نیست طی این جنگ ۲۶۷ مسجد و اماکن عبادی مسلمانان و مسیحیان را هدف قرار داده است. ۸۸ درصد از مدارس غزه به دلیل بمباران‌های آسیب دیده و کودکان توانایی ادامه تحصیل ندارند.

 

در حوزه سلامت نیز، از ۳۵ بیمارستان و مراکز درمانی فعال در غزه پیش از جنگ اکنون تنها ۱۶ مرکز درمانی به صورت محدود اقدام به ارائه خدمات به مردم می‌کنند. طی ۸ ماه جنگ غزه ۱۳۰ آمبولانس هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده