واردات کالا منوط به خدمات پس از فروش است؟-راهبرد معاصر

واردات کالا منوط به خدمات پس از فروش است؟

معاون وزیر صمت در امور تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: تمامی وارد کنندگان کالا باید خدمات پس از فروش داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۳۹۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا شاهمیرازیی معاون وزیر صمت در امور تجارت و خدمات وزارت صمت در برنامه رادیو اقتصاد گفت: تلفن همراه امروز به عنوان یکی از کالا‌های مورد نیاز بشر محسوب می‌شود به طوری که بخشی از بزرگترین واردات کشور را هم به خود اختصاص داده است،  با توجه به اینکه تلفن همراه باید برای اتصال به شبکه ریجستر شوند لذا ما با نظارت‌های انجام شده توانستیم قاچاق این محصول را به کشور بگیریم در حال حاضر تمام تلفن‌های وارداتی داخل کشور به صورت ریجستر شده هستند.

 

او اضافه کرد: اگر ارز ارزان قیمتی در اختیار وارد کننده قرار می‌گرفت ممکن بود گوشی از کشور‌های همسایه وارد کنند ما برای کنترل این موضوع هم ثبت تراکنش‌های خرید فروش در سامانه جامع تجارت استفاده و این گوشی‌ها کنترل می‌شوند

 

معاون وزیر صمت بیان کرد:یکی از نکات وزارت صمت خدمات پس از فروش کالا است به طوری که حتما وارد کننده هر کالایی باید گارانتی یا خدمات پس از فروش کالای مدنظر خود را هم داشته باشد ما از تمامی وارد کننده‌ها درخواست داشته ایم که در قالب سامانه‌ای بتوانند شناسامه خدمات گارانتی را داشته و در آن وارد کنند. 

 

شاهمیرزایی تصریح کرد:اگر وارد کننده خدمات بیشتری به مصرف کننده‌ها ارائه دهد و میزان شکایت‌ها از واردکننده کاهشی باشد امتیاز شفافیتشان بالا می‌رود و وزارت صمت هم طبق قوانین رتبه بندی خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده