برای اولین بار فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی جلو زد-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

برای اولین بار فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی جلو زد

گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان می‌دهد که برندهای چینی برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۶۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشی که مرکز تحقیقاتی جاتو دینامیک JATO Dynamics  در روز پنجشنبه منتشر کرد، خودروسازان چینی برای اولین بار در سال 2023 خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که برندهای چینی به رهبری شرکت بی‌وای‌دی BYD مستقر در شنژن، سال گذشته میلادی 13.43 میلیون دستگاه خودروی جدید فروخته‌اند، در حالی که برندهای آمریکایی حدود 11.93 میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند. برندهای ژاپنی نیز با فروش جهانی 23.59 میلیون خودرو "موقعیت خود را حفظ کردند".

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش فروش شرکت‌هایی که در چین ثبت شده است،  نسبت به ایالات متحده بیشتر بوده و 23 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، در حالی که شرکت‌های آمریکایی رشد 9 درصدی را تجربه کرده‌اند.

 

فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد این مرکز گفت: غفلت خودروسازان قدیمی که منجر به تداوم قیمت‌های بالای خودرو شده است، به‌طور ناخواسته مصرف‌کنندگان را به سمت جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر چینی سوق داده است.

 

وی توضیح داد: از آنجایی که قیمت خودرو در جاهای دیگر افزایش می‌یابد، برندهای خودروسازی چینی از این روند برای به دست آوردن کشش بازار با سرعت بسیار بیشتری بهره می‌برند.

 

بر اساس این گزارش، سهم  بازار برندهای خودروی چینی در مناطقی مانند خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا به شدت افزایش یافته و در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا شاهد رشد بوده است. برندهای خودروی چینی نیز سهمی در اقتصادهای توسعه یافته از جمله اروپا، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل به دست آوردند.

 

در حالی که بازار داخلی چین "نشانه هایی از کاهش شتاب (فروش)" را نشان داد، تولیدکنندگان این کشور به دنبال "منابع رشد در خارج از کشور" بودند./ تسنیم

ارسال نظر