ذخیره بنزین خودرو‌های دولتی و وارداتی حذف شد اقلام کالابرگ افزایش یافت / کدام اقلام به فهرست کالا‌های قابل خرید افزوده شد؟ واریز مرحله پنجم طرح کالابرگ/ افزایش ۶۲۰ هزار تومانی اعتبار برای هر نفر سهمیه سوخت هر خودرو چقدر است؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ بانک مرکزی: رؤسای شعب مشکوک به پولشویی عزل می‌شوند / مسدودسازی حساب‌های ریالی مشکوک به اخلال در بازار ارز و طلا قیمت شیرینی شب یلدا اعلام شد / قیمت انواع شیرینی خشک و‌ تر قیمت سکه امروز دوشنبه ۲۴ آذر/ افزایش شدید قیمت + جدول و جزئیات آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ فروش فوری و پیش‌فروش ایران خودرو/ ثبت‌نام از امروز آغاز شد قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴ + جدول شایعات واریز سود سهام عدالت قبل از یلدا تکذیب شد افزایش تعرفه تلفن همراه + جزئیات جدید قیمت مکالمه و پیامک قیمت آجیل شب یلدا اعلام شد قیمت شیر خام و ۴ محصول لبنی اعلام شد 

برای اولین بار فروش خودروهای چینی از رقبای آمریکایی جلو زد

گزارش یک مرکز تحقیقات خودرو نشان می‌دهد که برندهای چینی برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۶۲

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشاتودی، بر اساس گزارشی که مرکز تحقیقاتی جاتو دینامیک JATO Dynamics  در روز پنجشنبه منتشر کرد، خودروسازان چینی برای اولین بار در سال 2023 خودروهای بیشتری را در سطح جهان نسبت به همتایان آمریکایی خود فروختند.

 

داده‌ها نشان می‌دهد که برندهای چینی به رهبری شرکت بی‌وای‌دی BYD مستقر در شنژن، سال گذشته میلادی 13.43 میلیون دستگاه خودروی جدید فروخته‌اند، در حالی که برندهای آمریکایی حدود 11.93 میلیون دستگاه را به فروش رسانده‌اند. برندهای ژاپنی نیز با فروش جهانی 23.59 میلیون خودرو "موقعیت خود را حفظ کردند".

 

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش فروش شرکت‌هایی که در چین ثبت شده است،  نسبت به ایالات متحده بیشتر بوده و 23 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، در حالی که شرکت‌های آمریکایی رشد 9 درصدی را تجربه کرده‌اند.

 

فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد این مرکز گفت: غفلت خودروسازان قدیمی که منجر به تداوم قیمت‌های بالای خودرو شده است، به‌طور ناخواسته مصرف‌کنندگان را به سمت جایگزین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر چینی سوق داده است.

 

وی توضیح داد: از آنجایی که قیمت خودرو در جاهای دیگر افزایش می‌یابد، برندهای خودروسازی چینی از این روند برای به دست آوردن کشش بازار با سرعت بسیار بیشتری بهره می‌برند.

 

بر اساس این گزارش، سهم  بازار برندهای خودروی چینی در مناطقی مانند خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا به شدت افزایش یافته و در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا شاهد رشد بوده است. برندهای خودروی چینی نیز سهمی در اقتصادهای توسعه یافته از جمله اروپا، استرالیا، نیوزلند و اسرائیل به دست آوردند.

 

در حالی که بازار داخلی چین "نشانه هایی از کاهش شتاب (فروش)" را نشان داد، تولیدکنندگان این کشور به دنبال "منابع رشد در خارج از کشور" بودند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار