استفاده حزب‌الله از هوش مصنوعی برای عبور پهپادهای خود از سامانه‌های پدافندی اسرائیل-راهبرد معاصر

استفاده حزب‌الله از هوش مصنوعی برای عبور پهپادهای خود از سامانه‌های پدافندی اسرائیل

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حزب الله لبنان در پهپاد‌های خود برای عبور از سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 15
کد خبر: ۲۴۵۴۶۵

به گزارش راهبرد معاصر. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مقاومت اسلامی لبنان در حملات پهپادی خود علیه مواضع این رژیم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

 

به نوشته این رسانه ها، این پهپاد‌ها در عبور از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی از مکانیزم هو ش مصنوعی بهره می‌ب الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت از همان روز‌های ابتدایی عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را درگیر جبهه‌های مختلف جنگ کردند.

 

بر اساس گفته‌های کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

 

 طی ماه‌های اخیر بسیاری از تحلیلگران و فرماندهان ارشد سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم به درماندگی رژیم اسرائیل در جبهه جنگ با حزب الله اذعان کرده و گفته اند که حزب الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از جنبش حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای این رژیم تبدیل کرده است.

 

آنها همچنین با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با توان دفاعی مقاومت اسلامی لبنان گفته اند که پهپاد‌های حزب‌الله زمانی که از خط مرزی عبور می‌کنند، از موشک هم خطرناک‌تر می‌شوند، زیرا هر نقطه‌ای را که بخواهند با دقت هدف قرار می‌دهند.

 

یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی اخیرا با اشاره به سرنگونی پهپاد‌های این رژیم به دست حزب الله لبنان، گفت که این مساله یک نگرانی بزرگ برای ارتش اسرائیل است.

 

«آوی اشکنازی» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» با اذعان به ضربات کاری مقاومت لبنان به رژیم اسرائیل و سرنگونی پهپاد‌ها از سوی حزب الله، گفت: برای پنجمین بار حزب الله پهپاد اسرائیلی را ساقط کرد که دو فروند از نوع «هرمس۹۰۰» و دو فروند هم «هرمس ۴۵۰» بود.

 

اشکنازی بیان کرد: حزب الله دنبال معادله جدیدی در شمال و ممانعت از تحرکات نیروی هوایی در آسمان لبنان است. در روز‌های اخیر حزب الله موشک‌های ضدهوایی به سمت جنگنده‌های ما شلیک کرده است./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار