تاکید باقری بر مسئولیت مشترک ایران و روسیه در ایجاد ثبات-راهبرد معاصر

تاکید باقری بر مسئولیت مشترک ایران و روسیه در ایجاد ثبات

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه مسئولیت و تدبیر مشترک دو کشور در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی در ایجاد و حفظ صلح و ثبات را حائز اهمیت دانست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۵۹۰

به گزارش راهبرد معاصر، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه که به تهران سفر کرده است، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

 

باقری مناسبات ایران و روسیه را  ویژه توصیف کرد و مسئولیت و تدبیر مشترک دو کشور در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی در ایجاد و حفظ صلح و ثبات را حائز اهمیت دانست.

 

سرپرست وزارت امورخارجه با تاکید بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مناسبات با کشورهای همسایه، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت شهید آیت‌الله رئیسی تنها سیاستی است که همه کشورهای منطقه را زیر چتر خود قرار می‌دهد.

 

 سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین بر ضرورت تداوم هماهنگی و رایزنی بین دو کشور برای کمک به حل و فصل مسائل منطقه به خصوص توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

 

باقری با اشاره به آغاز کار دور جدید مجلس شورای اسلامی و تشکیل کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی، نقش دیپلماسی پارلمانی در گسترش مناسبات دوجانبه و تقویت تعاملات نخبگان دو طرف را در پیشبرد مناسبات میان ایران و روسیه جدی و مهم توصیف کرد.

 

لئونید اسلوتسکی رییس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر امورخارجه روسیه و عرض تسلیت مجدد شهادت رییس جمهور و وزیرخارجه شهید، برای دولت و مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو آرزوی موفیت و سربلندی کرد.  

 

رییس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه در ادامه در خصوص موضوعات و مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و ابتکارات مشترک تبادل نظر و رایزنی کرد و آمادگی روسیه را برای کمک به تقویت و پیشبرد  اهداف مشترک ابراز داشت./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده