سردار سلیمانی: بسیجیان گره‌های ذهنی مردم را برای مشارکت در انتخابات رفع کنند-راهبرد معاصر
بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم سخنرانی رهبر انقلاب در «عیدغدیر» زنده پخش می‌شود سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چقدر است؟ مخبر: شهید رییسی کمترین انتقاد را به دولتهای پیشین داشت امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری از رسانه ملی حمایت حزب اسلامی قانون از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شناسایی خانه‌های خالی عرضه مسکن را به تعادل می‌رساند تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است سرلشکر موسوی: قوه قضاییه حرکت پرشتابی برای اقامه عدل و تأمین امنیت مردم در پیش گرفته است قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم

سردار سلیمانی: بسیجیان گره‌های ذهنی مردم را برای مشارکت در انتخابات رفع کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: عده‌ای از افراد به هر دلیل، برای شرکت در انتخابات، دچار تردید و ابهام هستند و این وظیفه ما بسیجیان است که با این افراد به گفتگوی چهره به چهره و رو در رو بنشینیم و گره‌های ذهنی‌شان را باز کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در ارتباط تصویری با فرماندهان نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی و به دلیل حادثه دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی، امروز کشور و ملت عزیز ما در معرض انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است.


وی افزود: مقام معظم رهبری ۴ مؤلفه «مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت» را برای انتخابات پیش رو مطرح کردند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشارکت گسترده و دشمن‌شکن مردم در تشییع پیکرهای مطهر شهدای خدمت، گفت: ضرورت دارد که این شکوه و حماسه عظیم، با حضور آحاد مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی تکمیل شود.
وی تصریح کرد: همه اقشار، سلایق، گروه‌های سیاسی و طیف‌های گوناگون مردم که در بدرقه تاریخی شهدای خدمت شرکت کردند باید با مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حماسه‌آفرینی خود را تکمیل کنند.


سردار سلیمانی گفت: بسیج به مانند رسالتی که در انتخابات‌های گذشته داشته، در انتخابات پیش رو نیز به‌منظور تحقق مشارکت حداکثری نقش‌آفرینی خواهد کرد؛ بسیج با بهره‌گیری از ظرفیت سپاه‌های استانی، نواحی شهرستانی، پایگاه‌های مقاومت و رده‌های قشری تلاش می‌کند حضور مردم در پای صندوق‌های رای، حضوری حداکثری و همه‌جانبه باشد.


تکیه نظام جمهوری اسلامی به مردم یک واقعیت روشن است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما میراث‌دار انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم که توانست رژیم پادشاهی مستظهر به حمایت قدرت‌های غربی و شرقی را سرنگون کند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، امید و رجاء ملت‌های دنیا به نظام جدید مردمسالاری اسلامی در سرزمین ایران دوخته شد؛ در حقیقت ملت بزرگ ما با انتخاب نظام جمهوری اسلامی ایران در فروردین سال ۱۳۵۸، مسیر تاریخ را تغییر دادند.


سردار سلیمانی گفت: سلسله-منحوس پهلوی از پدر تا پسر، با حمایت تمام قد انگلیس در کشور ما حاکم بودند؛ این پدر و پسر خبیث، سرسپرده مطلق انگلیس بودند و با چراغ سبز آنها روی کار آمدند و پس از اخذ تاییدات آنها، اقدامات خود را انجام می‌دادند؛ رضا پهلوی در زمان جنگ جهانی، حاضر شد در ازای جانشینی پسرش، شهرهای کشور ما به اشغال بیگانگان در بیایند که این بسیار خفت‌بار و مایه تأسف است.


وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک الگوی جدید تمدنی بود که امام راحل آن را هدایت کرد و به پیروزی رساند، گفت: ملت ایران با روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغازگر تغییر مسیر تاریخ شدند؛ در ۱۲ فروردین سال ۵۸، بیش از ۹۸ درصد مردم کشورمان به جمهوری اسلامی رای دادند؛ چنین مشارکتی تاکنون در هیچ انتخاباتی در سطح دنیا و به‌خصوص غرب که ادعای دموکراسی دارند وجود نداشته است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه به صورت میانگین در کشور ما طی ۴۵ سال گذشته هر سال یک انتخابات برگزار شده است، گفت: این بدان معناست که در کشور ما، تکیه نظام جمهوری اسلامی به مردم و دادن حق انتخاب به مردم، یک واقعیت روشن و ملموس است.


مردم همه کاره نظام هستند
سردار سلیمانی گفت: امروز در دنیا شاهد هستیم دشمنانی که به دروغ ادعای دموکراسی دارند با تکیه بر احزابی که توسط صاحبان سرمایه و کارتل‌های اقتصادی اداره می‌شوند انتخابات‌های مهندسی‌شده برگزار می‌کنند و تنها اقلی از جمعیت کشورهایشان به پای صندوق‌های رای می‌آیند؛ حضور مردم این کشورها در پای صندوق‌های رای، یک حضور واقعی نیست چراکه مردم محصور انتخاب بین گزینه‌های احزاب هستند؛ مانند آنچه در آمریکا شاهد هستیم و می‌بینیم که لابی‌های صهیونیست، تعیین می‌کنند کدام یک از افراد حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات، بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند؛ البته اوضاع در کشورهای اروپایی هم بهتر از آمریکا نیست، ضمن آنکه در ۱۲ کشور اروپایی همچنان شاهد حکمرانی حکومت‌های سلطنتی و موروثی هستیم.


وی با بیان اینکه قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر، نظام مردم‌سالاری اسلامی در ایران را یک خطر جدی برای خود می‌دانند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، مردم را صاحب اصلی نظام می‌داند و معتقد است که مردم همه کاره هستند و باید در همه امور سالار خود باشند و به همین خاطر است که نظام سلطه از مشارکت گسترده ملت ایران در انتخابات نگران است.


سردار سلیمانی گفت: بشر امروز در جهان، دچار بحران معنویت شده و جمهوری اسلامی ایران از این حیث نیز الگویی برای نجات بشریت است.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: کشورهای سلطه‌گر، تمام ظرفیت‌ها و توان رسانه‌ای و فضای مجازی خود را به کار گرفته‌اند و با تحریف واقعیت‌ها و عوض کردن جای شهید و جلاد و تغییر جایگاه خادم و خیانتکار، درصدد ناامید کردن ملت ایران هستند تا از این طریق پشتوانه مردمی نظام را کاهش دهند و باعث تقلیل مشارکت در انتخابات شوند؛ در این شرایط رسالت ما در بسیج، پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن است و از این رو جهاد تبیین باید به صورت ویژه در دستور کار ما قرار گیرد.


سردار سلیمانی ادامه داد: امروز بسیج به عنوان یک تشکیلات منسجم ‌و صاحب‌سبک، فارغ از مجادلاتی که ممکن است در رقابت‌های انتخاباتی شکل بگیرد، مردم را به مشارکت گسترده در انتخابات فرا می‌خواند؛ دعوت خانه به خانه و گفتگوی چهره به چهره با مردم جهت شرکت در انتخابات که در اسفند ماه سال گذشته توسط خواهران بسیجی صورت گرفت، مصداقی از عملکرد خوب و موثر بسیج جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که باید تداوم داشته باشد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ضروری است بسیجیان عزیز به تأسی از امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، در نخستین دقایق و لحظات روز هشتم تیر ماه، پای صندوق‌های رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شوند و از کیان نظام حراست و پاسداری کنند.


تحقق ایران قوی نیازمند مشارکت حداکثری مردم است
سردار سلیمانی در ادامه اظهار کرد: عده‌ای از افراد به هر دلیل، برای شرکت در انتخابات، دچار تردید و ابهام هستند و این وظیفه ما بسیجیان است که با این افراد به گفتگوی چهره به چهره و رو در رو بنشینیم و گره‌های ذهنی‌شان را باز کنیم؛ ما باید به این نکته واقف باشیم که همه مردّدین شرکت در انتخابات، جزو دلسوزان ایران هستند و ما باید به آنها بگوییم که اگر دلسوز ایران هستید و ایران قوی می‌خواهید، در انتخابات شرکت کنید چرا که انتخابات یک حق است؛ انسان‌های عزیز و شریف بسیاری از گذشته تا به امروز تلاش و فداکاری کردند که کشور ما از گزند حوادث سخت عبور کند که نمونه بارز آن، دلاورمردان و‌ شیرزنان هشت سال دفاع مقدس هستند.


وی تصریح کرد: مردم عزیز کشور ما طی سالیان اخیر، سختی‌های معیشتی و تحریم‌های اقتصادی را تحمل کردند و با نداشتن‌ها ساختند و در واقع از خود مقاومت نشان دادند؛ وظیفه همه ماست که به پاس تحمل این سختی‌ها، امروز در انتخابات شرکت کنیم و سرنوشت خود را رقم بزنیم.


سردار سلیمانی در‌ ادامه، تحقق ایران قوی را نیازمند مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای دانست و گفت: یکی از پیامدهای حضور باشکوه مردم در انتخابات، تولید قدرت برای نظام است؛ تولید قدرت انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی ایران، در هیچ کجای دنیا نمونه مشابهی ندارد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، به تعبیری «حلال مشکلات» نیز محسوب می‌شود چرا که قوه مجریه نقش بسیار مهمی در رفع مسائل و معضلات کشور دارد.


شهید رئیسی روند حرکت کشور به سمت قدرت را سرعت بخشید
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید جمهور «آیت‌الله رئیسی» طی سه سال گذشته تلاش‌های بسیار زیادی را برای خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات جامعه انجام دادند و نباید شرایط به نحوی باشد که خدای ناکرده به عقب بازگردیم؛ شهید رئیسی روند حرکت کشور به سمت قدرت و اعتلاء را سرعت بخشید و به نظرات مردم توجه کرد و به همین سبب است که ملت عزیز ما از او به عنوان یک «خادم ملت» یاد می‌کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما باید بدانیم که هر میزان انتخابات با مشارکت بیشتر و افزون‌تر مردم برگزار شود، دشمنان نیز از مواضع خصمانه خود نسبت به ملت ایران عقب‌نشینی بیشتری خواهند کرد.


سردار سلیمانی گفت: ما هر زمان که با راهبرد مقاومت در برابر دشمن ایستادیم و مشارکت گسترده‌ای در انتخابات داشتیم، شاهد عقب‌نشینی دشمن بودیم؛ مشارکت گسترده مردم در انتخابات، تاثیر مستقیمی در تولید قدرت برای دستگاه سیاست خارجی و دیپلماسی کشور خواهد داشت.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خبر آزادسازی حمید نوری از زندان‌های کشور سوئد نیز گفت: حمید نوری که به ناحق و با توطئه منافقین در زندان‌های سوئد بازداشت شده و برای او حکم سنگین حبس ابد صادر شده بود، سرانجام امروز در نتیجه تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان و دستگاه دیپلماسی کشور، به میهن اسلامی بازگشت؛ به تعبیری همه این‌ موفقیت‌ها در حوزه سیاست خارجی، مرهون آثار حضور ملت ما در صحنه است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور ما از قدرت سخت کم‌نظیری برخوردار است اما تکیه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر قدرت نرم و حضور مردم در صحنه است و بدون شک حضور شکوهمند مردم در انتخابات، قدرت نرم نظام را افزایش خواهد داد.


مشارکت گسترده مردم در انتخابات امنیت‌آفرین است
سردار سلیمانی تاکید کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات برای کشور ما امنیت‌آفرین است و ما را از گزند حوادث مصون می‌دارد و باعث می‌شود که دشمنان مرتکب خطای محاسباتی در قبال ایران نشوند.


وی همچنین با اشاره به دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که اکنون در آن قرار داریم، بر ضرورت پرهیز از تخریب نامزدهای انتخاباتی توسط گروه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ما به عنوان بسیج و بسیجی، به هیچ‌وجه حق نداریم لَه یا علیه هیچ‌یک از داوطلبان انتخابات فعالیت کنیم؛ ما در بسیج به صورت مصداقی در عرصه انتخابات فعالیتی نداشته و نخواهیم داشت.


سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت حاکم بودن ارزش‌ها بر فضای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: لازم است که داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سیاه‌نمایی شرایط، ناامیدی و دلسرد کردن مردم بپرهیزند؛ از سوی دیگر شرایط امروز جامعه به‌گونه‌ای است که مردم نیز به هیچ وجه از تخریب شدن کاندیداها توسط همدیگر استقبال نمی‌کنند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: ضرورت دارد در مدت باقیمانده تا انتخابات، ظرفیت‌های بسیج در مساجد، پایگاه‌های مقاومت، محلات اسلامی و رده‌های قشری تجمیع و بکارگیری شود و با استفاده از شیوه‌های جذاب و اثرگذار، از مرددین برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آید./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده