پورمحمدی در اتاق بازرگانی: اگر رأی نیاورم ناراحت نمی‌شوم-راهبرد معاصر
بررسی شاخص‌های رئیس جمهور تراز در بیانیه گام دوم انقلاب سرلشکر باقری طرح ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی را ابلاغ کرد زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم سخنرانی رهبر انقلاب در «عیدغدیر» زنده پخش می‌شود سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چقدر است؟ مخبر: شهید رییسی کمترین انتقاد را به دولتهای پیشین داشت امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری از رسانه ملی حمایت حزب اسلامی قانون از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شناسایی خانه‌های خالی عرضه مسکن را به تعادل می‌رساند تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است سرلشکر موسوی: قوه قضاییه حرکت پرشتابی برای اقامه عدل و تأمین امنیت مردم در پیش گرفته است قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم

پورمحمدی در اتاق بازرگانی: اگر رأی نیاورم ناراحت نمی‌شوم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز واقعا احساس تکلیف می‌کنم و هیچ چیز دیگری محرّک من نیست، اگر رأی نیاورم، در دل خودم ناراحت نمی‌شوم، شاید برای مردم غصه بخورم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۲۴۵۶۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی کانديدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، گفت: از اینکه در جمع فعالان اقتصادی و نمایندگان برجسته بخش خصوصی حضور دارم  خوشحالم و علاقمند هستم که با شما بیشتر گفت و گو و تعامل داشته باشم و برای پیشرفت کشور نظرات شما را بیشتر طلب کنیم.


وی‌ ادامه داد: متاسفانه جامعه وعده ها و ادعاهای ما را قبول ندارد و این مشکل اساسی است که در مدیریت به وجود آمده است  اما به حضور و نقش مردم  در سطوح کلان معتقد هستم.


کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید در سطوح کلان و در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دیگر بخش‌ها حضور داشته باشند،گفت: اگر کشور تاکنون توانسته گام‌های استواری بردارد به خاطر حضور مردم و نقش آفرینی آنان بوده است.


پورمحمدی همچنین تصریح کرد: در دولت‌های مختلف بودم و با اغلب آنها دوست هستم، با مدیریت و ضوابطی که در کشور ایجاد کردیم، این حرکت سخت است اما ذهنیت و عزم آن را دارم.


وی با تأکید بر اینکه اگر اعتمادسازی شکل نگیرد، نقشه‌های ما عقیم خواهد ماند، اظهار کرد: مساله مهم برای اداره کشور، اعتمادسازی است، اعتماد شما و تولیدکنندگان و مردم مهم است.


کانديدای چهاردهمین دوره‌ انتخابات ریاست‌جمهوری،  اضافه‌ کرد: اگر این اعتماد شکل نگیرد و ما شما(بخش خصوصی) را قبول نکنیم، نقشه‌های ما عقیم خواهد ماند.
پورمحمدی با تأکید بر اینکه بخش بزرگی از اقتصاد کشور با رانت انرژی زندگی می کند، گفت: بخش بزرگی از سودآوری ما نیز با رانت انرژی است.


وی ادامه داد: انرژی سوخت برای ما فساد و مشکلات زیستی تولید کرده و تمام سرمایه ملی ما را هم بر باد می‌دهد.


 کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تصميم دولت دهم برای سهمیه بندی سوخت اشاره‌ و تصریح کرد: زمان اجرای عملیات سهمیه‌بندی سوخت را حتی به شورای امنیت کشور که صبح جلسه داشتیم نگفتم، چون ترسیدم به واحدهای خود، آماده‌باش بدهند.


 
پورمحمدی ادامه‌ داد: اندیشه کردیم که اگر خانواده‌های آنها به پمپ بنزین بروند، کشور به هم می ریزد، حتی مدیران وزارت کشور را هم غافلگیر کردم.


وی اضافه کرد: ساعت هشت شب سهمیه‌بندی بنزین را به رادیو و تلویزیون اعلام کرديم و ساعت 9 شب در خبر اعلام‌ کردند و ساعت 12 شب، اجرا شد و همه کشور غافلگیر شد.


کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریست‌جمهوری، گفت: امروز واقعا احساس تکلیف می‌کنم و هیچ چیز دیگری محرک من نیست، اگر واقعا رأی نیاورم، در دل خودم ناراحت نمی‌شوم، شاید برای مردم غصه بخورم، حتما این طور است، چون بار بزرگی از دوش من برداشته می‌شود؛ ذره‌ای طمعی ندارم، فقط اگر بتوانم کاری برای کشور و نظام انجام دهم، ولاغیر.


پورمحمدی تصریح کرد: هیچ پستی هم ندارم که بخواهم برای آن تلاش کنم، دغدغه‌ای ندارم؛ در خانواده هم به من می‌گویند، بعد 45، 6 سال فعالیت، 2، 3 سال است، کمی در کارهای خانه کمک می‌دهیم، اما بساط ما را به هم می‌زنی. این واقعیت امثال زندگی ما است، جز اینکه تکلیفی بخواهم ادا کنم، وجود ندارد.


وی استفاده از فیلترشکن را تولید فساد دانست و اظهار کرد: مافیای «وی‌پی‌ان» بلایی  بر سر «آی‌تی» و اقتصاد ارتباطات کشور آورده است.


 کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه تا زمانی که فساد تا از کشور فاصله نگیرد، اقتصاد کشور رونق نمی‌گیرد، گفت: بگیر و ببند، جریمه و زندان هم تا حدی باید برای مبارزه با فساد انجام شود، اما راه‌حل نیست.
 
 پورمحمدی راه‌حل مبارزه با فساد را، برنامه‌ریزی دقیق، بانک‌های اطلاعاتی، شفافیت، پاسخگویی و کنترل هوشمند و دولت الکترونیک دانست.


نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: دولت باید قدرت هماهنگی داشته باشد و از مدیریت و تصدی گری خود را کنار بکشد.


وی خاطرنشان کرد: این مهم یکی از مسائل محوری است که باید در فناوری‌های نو به آن توجه کنیم به طوری که آی‌تی، هوش مصنوعی و دولت الکترونیک قدرت هماهنگ سازی دارد.


پورمحمدی تاکید کرد: نسل جدیدی از استارتاپ‌ها و دانشمندان فناوری‌های نوین باید به خدمت ما بیایند و بدانیم بدون اتکا به این نسل نمی‌توانیم امور کشور را به پیش ببریم.


وی اظهار داشت: هرچند بنده در این حوزه تخصصی ندارم و حتی کارشناسان برجسته من و تیمی که می‌خواهم برای دولت بچینم نیز شاید با آن آشنایی نداشته باشند، اما مهم این است که اعتقاد به آن داشته باشیم.


این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: اساس هماهنگی، هماهنگی مردمی و پشتوانه قدرت مردمی است که در این صورت هماهنگی‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.


کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر لزوم جسارت مدیران در عمل، گفت: امروز باید تصمیمات سخت بگیریم و به تصمیمات سخت در امور داخلی و بین‌المللی نیازمندیم، با ملاحظه‌کاری، مسامحه و مماشات نمی‌توان امور کشور را گذراند، این در حالی است که دچار آن هستیم و از تهدید و انتقاد می‌ترسیم.باید جسارت تحمل سختی‌های مسیر را داشته باشیم.


پورمحمدی همچنین با بیان اینکه در تجربه همه فعالیت‌های شغلی‌ام از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کردم منافع ملت بر محبوبیت فردی غلبه داشته باشد، گفت: دهه‌هاست که پیامدهای اجتماعی متوجه من بوده است، اما معتقدم اگر در فکر محبوبیت هستیم باید جسارت در عمل و جسارت حل مسائل مردم را داشته باشیم.


وی اضافه کرد: مدیری که ترس از استیضاح داشته باشد، یا به دنبال راضی کردن سایر افراد، مدیران، جناح‌ها و غیره باشد، به درد کشور نمی‌خورد. اداره امور کشور همکاران متعهد، توانمند و جسور می‌خواهد که ملاحظات جانبی بر تصمیمات آنها تأثیر نگذارد و تهدید و تطمیع آنها را متزلزل نکند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: باید از تصدی‌گری و دخالت در امور به جدا پرهیز کنیم، در این راستا ما تصمیم می‌گیریم و براساس دیدگاه‌های کارشناسی عمل می‌کنیم، انسان موفق کسی است که از عقول استفاده کند و باید از خودرأیی‌ها فاصله بگیریم.


پورمحمدی تأکید کرد: در فرصت‌های بعدی مواضع روشن و شفافم را در خصوص FATF بیان می‌کنم.


وی همچنین درباره موضوع مبارزه با فساد نیز، گفت: با فساد مبارزه کرده‌ام و در این حوزه سررشته دارم، اما دیگران تنها دستی از دور بر آتش دارند و راه برخورد با آن را نمی‌دانند و با ابزار و عوامل آن آشنا نیستند.


کاندیدای انتخابات تصریح کرد: به خوبی می‌دانم امروز مافیای VPN چه بلایی سر «IT»، ارتباطات و اقتصاد آن آورده است. معتقدم فساد تا از کشور فاصله نگیرد، اقتصاد ما رونق نمی‌گیرد، اما مبارزه با فساد، با بگیر و ببند، جریمه و زندانی کردن محقق نمی‌شود، هر چند تا حدودی باید این‌ها نیز انجام شود.


پورمحمدی راه حل مبارزه با فساد را ایجاد بانک‌های جامع اطلاعاتی، شفافیت، کنترل هوشمند، پاسخگویی، هوش مصنوعی و توسعه دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: باید به اجرای دقیق دولت الکترونیک بازگردیم.


وی اضافه کرد: تجارب جهانی نشان داده بخش زیادی از مبارزه با فساد با ابزارهای دولت الکترونیک حل و فصل شده است و امروز در جهان، بزرگترین پلیس‌های اقتصادی و مالی، سازمان‌های مالیاتی هستند.


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه با تجربه‌ای که در زمینه مبارزه با فساد دارم، گام‌های خوبی می‌توانیم در این حوزه برداریم، توفیق در این زمینه را قوت بخشیدن به سلامت اقتصاد می‌دانم، گفت: اگر ملت به من رأی بدهد، تازه کار جدی من با شما فعالان اقتصادی آغاز می‌شود، به شدت به کمک شما نیاز دارم و در عین حال سختگیر و کم‌ملاحظه هستم.


پورمحمدی ادامه داد: نام دولتم را دولت «قرار وفادار و عهدمدار»، گذاشته‌ام و به دنبال ثبات و آرامش هستم.


وی با بیان اینکه عدالت، ثروت، انضباط، نظم و اقتدار در جهت دفاع از حقوق مردم، نه علیه مردم، از اولویت‌های من خواهد بود، به موضوع بالا رفتن مصرف بنزین در کشور اشاره و تأکید کرد: در برخی از ایام سال مصرف بنزین به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز هم می‌رسد، این در حالیست که ترکیه در همسایگی ما، این رقم تنها ۲۰ میلیون لیتر در روز است و چین با آن جمعیت میلیاردی، کمی بیشتر از ما مصرف می‌کند.


نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: این مسأله باری بر دوش ما شده، زندگی ما را سخت کرده، موجب ترافیک، آلودگی هوا و رانت و فساد در کشور شده است، به طوری که بخش بزرگی از اقتصاد ما با رانت انرژی زندگی می‌کند، به عبارتی این مزیت بزرگ کشور به نقطه تهدید ما تبدیل شده و باید در این راستا چاره‌اندیشی و اعتمادسازی کنیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده