نماز عید سعید قربان در لندن برگزار شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

نماز عید سعید قربان در لندن برگزار شد

 مراسم اقامه نماز عید سعید قربان امروز (دوشنبه) در مرکز اسلامی انگلیس، با حضور شمار زیادی از مسلمانان ساکن لندن، به امامت حجت الاسلام والمسلمین «سید هاشم موسوی» برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۴۵۸۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ در این مراسم معنوی که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، نمازگزاران به پاس شکرگزاری به درگاه ایزد منان با ندای لبیک، تسلیم، بندگی و اطاعت خود را به درگاه حق تعالی اعلام کردند و به استقبال نماز عید سعید قربان رفتند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی امام مرکز اسلامی انگلیس در خطبه‌های این نماز، با تبریک و تهنیت این عید بزرگ اسلامی به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت ولی عصر (عج) مسلمانان جهان و نمازگزاران، عید الاضحی را یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی توصیف کرد.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد درباره اهمیت عید قربان گفت که خداوند متعال در قرآن کریم مومنان را به ایثار و از خودگذشتی توصیه می‌کند تا به رستگاری برسند.

امام مرکز اسلامی انگلیس با بیان اینکه خداوند متعال به اقدامات بندگانش نیازی ندارد افزود که قربانی کردن جلوه‌ای از تقوای انسان است.

پس از برگزاری آیین عید سعید قربان، نمازگزاران ضمن عرض تبریک و تهنیت، یکدیگر را درآغوش گرفته و فضایی آکنده از مهر و محبت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است، دیروز (یکشنبه) نیز گروهی از شیفتگان بیت الله الحرام به تبعیت از میلیون‌ها حجاج از سراسر جهان که در روز عرفه و در صحرای عرفات به قرائت دعای روز عرفه می پردازند، در مرکز اسلامی انگلیس حضور یافتند و این دعای پرسوز و پرمعنا را با هم قرائت کردند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده