ماموریت جنگنده‌های ناتو برای رهگیری بر فراز دریای بالتیک-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ماموریت جنگنده‌های ناتو برای رهگیری بر فراز دریای بالتیک

وزارت دفاع لتونی اعلام کرد که جت‌های جنگنده ناتو ماموریت‌هایی را برای شناسایی هواپیماهای نظامی روسیه بدون علامت در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک انجام داده‌اند که در آن ۲۲ فروند جنگنده روسی در حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۹۱۴

به گزارش راهبرد معاصر. وزارت دفاع لیتوانی اعلام کرد که 22 فروند جنگنده روسی در حریم هوایی این کشور رهگیری شدند.

 

بر این اساس جت‌های جنگنده ناتو ماموریت‌هایی را برای شناسایی هواپیماهای نظامی روسیه بدون علامت در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک انجام داده‌اند.

 

وزارت دفاع لیتوانی روز دوشنبه اعلام کرد که در مجموع یازده زنگ هشدار در هفته گذشته تکمیل شد. مجموعا 22 فروند جنگنده روسی، جنگنده بمب افکن، هواپیمای شناسایی و ترابری و همچنین یک هواپیمای مسافربری رهگیری و اسکورت شدند.

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده بیشتر آنها بدون برنامه پرواز، سیگنال فرستنده یا تماس رادیویی از قبل ارسال شده، سفر می کردند. این وزارتخانه تعداد نسبتاً بالای این ماموریت ها را به چندین تمرین نظامی که کشورهای بالتیک در سطح ملی و همراه با متحدان ناتو انجام می دهند مرتبط دانست. بر این اساس، مانور بزرگ دریایی سالانه "عملیات بالتیک" (Baltops) در حال حاضر در دریای بالتیک در حال برگزاری است که در آن بیش از 50 کشتی و قایق از 20 کشور ناتو شرکت دارند. در خشکی، بیش از 3700 سرباز از لیتوانی و سایر کشورهای ناتو در تمرین "گرگ آهنین 2024-1" آموزش دیدند.

 

کشورهای استونی، لتونی و لیتوانی جت های جنگنده شخصی ندارند. بنابراین ناتو از سال 2004 امنیت حریم هوایی بالتیک را تامین کرده است. برای این منظور، متحدان به طور منظم هواپیماهای جنگی و پرسنل خود را به ایالت های شمال شرقی اروپا که هم مرز با روسیه هستند، منتقل می کنند. این واحدها در Siauliai (لیتوانی) و Lielvarde (لتونی) مستقر هستند. آلمان هم بارها این وظیفه را بر عهده گرفته است و از اوایل ماه مارس در "پلیس هوایی ناتو کشورهای بالتیک" شرکت کرده است. /تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار