هشدار مقامات لیتوانی و فنلاند: به اسرائیل سفر نکنید-راهبرد معاصر

هشدار مقامات لیتوانی و فنلاند: به اسرائیل سفر نکنید

وزارت امور خارجه دو کشور لیتوانی و فنلاند هر کدام در پیام‌هایی جداگانه به شهروندان خود هشدار دادند که تا اطلاع ثانوی به سرزمین‌های اشغالی سفر نکنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 03
کد خبر: ۲۵۳۰۶۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت امور خارجه لیتوانی عصر امروز (شنبه) در بیانیه‌ای که در سایت این وزارتخانه منتشر شد با اشاره به تشدید احتمالی تنش‌ها از شهروندانش خواست تا خاک فلسطین اشغالی را هرچه سریع‌تر ترک و از سفر به این منطقه پرهیز کنند.

دولت لیتوانی از شهروندانش که در حال حاضر در اراضی اشغالی هستند درخواست کرد مشخصات خود را در سایت وزارت امور خارجه کشورشان ثبت کنند تا در صورت بروز هر گونه بحران و شرایط اضطرار، روند خدمات کنسولی و برقراری ارتباط تسهیل شود.

وزارت امور خارجه فنلاند نیز در پی اوضاع متشنج امنیتی در اسرائیل، در پیامی به شهروندانش در ارتباط با هرگونه سفر به این مناطق، هشدار داد.

بر پایه گزارش‌ها، پیامد‌های ناشی از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، سناریوی افزایش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی را تقویت کرده است؛ موضوعی که بر سفر‌های هوایی و خروج از اراضی اشغالی تاثیر گذار خواهد بود.

همچنین در روز‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی، پرواز به مقصد و از مبدا تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده اند.

خطوط هوایی بین المللی سوئیس پرواز‌های بین زوریخ در شمال این کشور و تل آویو را روز جمعه به دلیل تشدید تنش در خاورمیانه تعلیق کرد.

یک شرکت هواپیمایی ایتالیا در میانه تنش‌های فزاینده پس از ترور شهید هنیه و «فواد شکر» از فرماندهان حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی، پرواز‌ها به تل‌آویو را تعلیق کرد.

شرکت هواپیمایی «ایتا» ایتالیا در بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: به‌دلیل تحولات ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و برای اطمینان از ایمنی مسافران و خدمه، پرواز‌ها به مقصد و از مبدا تل‌آویو به حالت تعلیق در می‌آید.

این شرکت افزود: پرواز‌ها تا ۶ اوت (۱۶ مرداد) به حالت تعلیق درآمده است.

پیشتر نیز خطوط هوایی «یونایتد ایرلاینز»، «امریکن ایرلاینز» و «دلتا» آمریکا پرواز‌های خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده بودند. همچنین خطوط هوایی اروپایی «ایر مالتا» و «ایرلاین پرتغالی تَپ» هم پرواز‌های خود به رژیم اسرائیل را لغو کرده اند.

شرکت هواپیمایی آلمانی «لوفت هانزا» هم جزو شرکت‌های هواپیمایی است که پرواز‌های خود به تل آویو را به شدت کاهش داده است.

«فلایت اویر» (نرم افزار مشاهده آنلاین هواپیما ها) در مجموع نشان می‌دهدکه ۱۴ درصد از پرواز‌ها به مقصد تل آویو از سراسر جهان لغو شده است.

رژیم صهیونیستی با شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه، رییس دفتر سیاسی حماس را که برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران به تهران آمده بود، به شهادت رساندند. اکنون این مساله نگرانی صهیونیست‌ها را از واکنش ایران به چنین اقدام تروریستی برانگیخته است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار