ثبت نام سرویس مدارس تمدید شد-راهبرد معاصر

ثبت نام سرویس مدارس تمدید شد

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور اعلام کرد که زمان ثبت نام والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر اساس ماده ۲۷ آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیات وزیران و به منظور برنامه‌ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست سرویس مدرسه در سامانه سپند، کنند. امسال بنا به گفته‌های مرتضی ضامنی والدین در این مورد دغدغه‌ای نداشته باشند. چرا که با تمدید مهلت ثبت نا امکان استفاده از خدمات سرویس مدارس برای همگان فراهم شده است.

او در ادامه تاکید کرد: «بنا بر درخواست شهرداری‌ها و همچنین والدینی که نسبت به تغییر و جابجایی مدارس دانش آموزان موفق به ثبت نام در سامانه سپند نشده اند تا ۱۵ تیرماه فرصت دارند. از این رو والدین با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir درخواست سرویس مدرسه خود را ثبت کنند.»

به گفته ضامنی تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار درخواست سرویس مدرسه توسط اولیا دانش آموزان در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) ثبت شده است. همچنین استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح هستند.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با بیان این که ثبت شرکت‌ها و پیمانکاران متقاضی حمل و نقل دانش آموزی در سامانه فعال شده است، گفت: «از ۲۵ خرداد تا پایان مرداد ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی (شرکت‌ها و رانندگان) در سامانه سپند انجام و تائید آنها توسط شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. اطلاعات مربوط به رانندگان، خودرو‌ها و مسیر‌های سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.»/ همشهری آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده