تصویب کلیات سندملی، تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی-راهبرد معاصر
نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟ تفاوت‌‌های اساسی مناظرات انتخاباتی اخیر با ادوار گذشته امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است جزئیات و زمان برگزاری مراسم اربعین شهید جمهور و همراهانش قالیباف بعد از مناظره: مشارکت اقتدار ملی ما است

تصویب کلیات سندملی، تأسیس سازمان و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، کلیات سند ملی هوش مصنوعی و همچنین تأسیس سازمان ملی و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی را تصویب کردند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 18
کد خبر: ۲۴۵۹۹۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد.

در این جلسه علاوه بر بررسی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی، با موافقت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأسیس سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی به تصویب رسید.

در سند ملی هوش مصنوعی مقرر شده است که جمهوری اسلامی ایران در افقی ۱۰ ساله در جمع ۱۰ کشور پیشروی جهان در این حوزه قرار گیرد.

براساس مصوبه امروز شورایعالی انقلاب فرهنگی به منظور راهبری، هماهنگی و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی، شورای راهبری، متشکل از وزرا و رؤسای دستگاه‌های ذیربط و همچنین تعدادی از اشخاص حقیقی تشکیل خواهد شد.

همچنین سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور تأسیس و اساسنامه این سازمان نیز ظرف مدت ۳ ماه به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.

اجرای این سند گام مهمی برای وصول به مؤلفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقای کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی است که می‌تواند منشأ تغییر و تحولات بزرگی برای کشور باشد.

در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین کلیات اساسنامه خانه ملی گفتگوی آزاد تصویب و حسن رحیم‌پور ازغدی از سوی این شورا به عنوان رئیس این خانه انتخاب شد.

انتخاب اعضای حقیقی هیئت امنای بنیاد ملی پویانمایی نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده