هشدار هواشناسی برای این استان‌ها-راهبرد معاصر

هشدار هواشناسی برای این استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ز وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۳۶۰

به گزاش راهبرد معاصر؛ صادق ضیاییان افزود: امروز (۲ تیر) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: شدت بارش امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استانهای البرز، تهران و سمنان است.

 

ضیاییان افزود: یکشنبه (۳ تیر) علاوه بر مناطق فوق در بخش‌هایی از شرق استان کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قم و خراسان رضوی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: دوشنبه (۴ تیر) در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، سواحل دریای خزر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه و چهارشنبه (۵ و ۶ تیر) در مناطقی از شمال غرب، غرب و مناطقی در مرکز و شمال شرق کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی اضافه کرد: طی دو روز آینده با نفوذ جریان شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

 

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و بخش‌هایی از مرکز دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی در غرب و شمال غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی افزود:طی سه روز آینده دریای عمان و شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (۳ و ۴تیر ) صاف، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک و رعد و برق بر کمترین و بیشترین دمای ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۵۰ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینیم ی‌شود./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار