خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت-راهبرد معاصر

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد اما در این میان، هشت شرکت بدعهدی کردند تا عده ای از دریافت به موقع سود سهام عدالت شان جا بمانند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۴۵۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ نپرداختن به موقع سود سهام عدالت موجب شد تا جاماندگان در خردادماه منتظر دریافت سود سهام عدالت خود باشند.

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؛ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

 

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

جعفری همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

 

در راستای واگذاری سهام عدالت به گروه هایی از جاماندگان، ثبت نام سود سهام عدالت برای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است.

 

بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال جدید به تمامی جاماندگان مشمول، سهام عدالت ۱۰‌میلیون تومانی تعلق میگیرد که با اِعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط یک و ده ساله خواهد بود.مشمولین سهام عدالت پس از اعلام رسمی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت با گوشی به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به آدرس sahamedalat . ir مراجعه کنند. اما پیش از ثبت نام باید فرایند ثبت نام در سجام را انجام دهید./ اقتصاد آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار