سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟-راهبرد معاصر

سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

وزیر اقتصاد از چرایی واریز سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب سهامداران پرده برداشت و گفت: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم سود به حساب سهامداران واریز شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 29
کد خبر: ۲۴۳۲۱۵

به گزارش راهبرد معاصر؛  مدت‌هاست که واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای عده‌ای از سهامداران به تعویق افتاده است. در حالی که پیش از این وزارت اقتصاد و سازمان بورس وعده داده بودند که مرحله سوم سود سهام عدالت در خردادماه 1403 به حساب دارندگان سهام واریز خواهد شد، اما نه تنها سودی به حساب آنها واریز نشده؛ بلکه هنوز سازمان بورس موفق به دریافت سود از شرکت‌ها نشده است.

چندی پیش دستیار رییس سازمان بورس در امور سهام عدالت از لیست شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به حساب سازمان واریز نکرده‌اند پرده برداشت. 
 
گفته می‌شد، سازمان بورس به این شرکت‌های بورسی اولتیماتوم داده تا در اولین فرصت سود سهام را به حساب سازمان واریز کنند، تا واریز سود به حساب سهامداران عدالت با سرعت پیش رود، اما با گذشت 9 روز از خرداد نه تنها سودی به حساب سهامداران واریز نشد؛ بلکه واریز سود مرحله سوم سهام عدالت در هاله‌ای از ابهام رفت. 

 

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این ارتباط اعلام کرد که «علیه شرکتهایی که سود سهام عدالت ندادند، اقدام حقوقی صورت می‌گیرد.»

 
خاندوزی توضیح داد: سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ در اسفند سال ۱۴۰۲ واریز شد اما باقیمانده اندک دیگری نیز وجود دارد که سرجمع آن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است و عمدتاً سه دسته شرکت‌های فولادی، پالایشی و پتروشیمی هنوز به وظایف خود در پرداخت سود عمل نکرده‌اند.

وی گفت: سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است. امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این مساله به نتیجه برسد./تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده