اسرائیل رهبر جماعت اسلامی لبنان را ترور کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اسرائیل رهبر جماعت اسلامی لبنان را ترور کرد

خبرنگار شبکه خبری آرتی عربی در لبنان از شهادت یک رهبر وابسته به جماعت اسلامی لبنان در پی حمله پهپادی اسرائیل به شرق لبنان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۴۶۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آرتی نوشت: این فرد وابسته به جماعت اسلامی لبنان در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جاده شهرستان الخیاره در بقاع غربی واقع در شرق لبنان به شهادت رسید و برخی منابع می‌گویند یک رهبر جماعت اسلامی لبنان بوده است.

جنگنده‌های اسرائیلی صبح امروز (شنبه) شهرستان یارون را هدف قرار دادند.

همچنین توپخانه‌های اسرائیلی بلندی‌های العزیه در اطراف دیرمیماس و کرفکلا و همچنین شهرستان الخیام، رامیا، خله و رده در عیتا الشعب و یارون در جنوب لبتتان را بمباران کردند.

از سوی دیگر جماعت اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت یکی از نیرو‌های خود در این حمله پهپادی را تایید کرد.

به نقل از العهد، این جماعت در بیانیه مذکور اعلام کرد: شهید مجهد ایمن هاشم غطمه ظهر امروز (شنبه) در یک حمله صهیونیستی در منطقه بقاع غربی به شهادت رسید.

جماعت اسلامی لبنان رژیم صهیونیستی را مسئول این جنایت جدید دانست و تاکید کرد که از ایفای نقش و وظیفه خود در درفاع از خاک و مردم جنوب لبنان و همچنین یاری مردم فلسطین دست نخواهد کشید.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از ترور ایمن غطمه در یک حمله هوایی در بقاع غربی لبنان خبر داد و از وی به «یک رهبر حماس و جماعت اسلامی» نام برد.

به نقل از آرتی، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل در سخنانی گفت: «ارتش ایمن غطمه رهبر برجسته حماس و جماعت اسلامی لبنان را در یک حمله هوایی در منطقه البقاع کشت. او یک عنصر برجسته و مسئول تامین سلاح برای حماس و جهاد اسلامی در لبنان بود.»

وی همچنین فیلم زیر را از لحظه ترور این شهروند لبنانی منتشر کرده است./ شفقنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار