چرا بایدن رأی جوانان آمریکایی را از دست داده است؟-راهبرد معاصر
گزارش روزنامه «نیویورک پست»؛

چرا بایدن رأی جوانان آمریکایی را از دست داده است؟

رئیس جمهور آمریکا برخی شایعات را درباره اینکه میان جوانان آمریکایی سبد رأی ندارد رد کرد، ولی واقعیت این است وی اکنون به دلیل حمایت دولتش از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و نیز سیاست‌های اشتباهی که پیامدهای غیرقابل دفاع دارد، نزد جوانان کشورش محبوب نیست.
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 26 June 2024

چرا بایدن رأی جوانان آمریکایی را از دست داده است؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رسانه های مختلف آمریکایی هریک به گونه ای دلایل نگاه منفی جوانان آمریکایی را به جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا توضیح می دهند.


رئیس جمهور آمریکا برخی شایعات را درباره اینکه میان جوانان آمریکایی سبد رأی ندارد رد کرد، ولی واقعیت این است وی اکنون به دلیل حمایت دولتش از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه و نیز سیاست های اشتباهی که پیامدهای غیرقابل دفاع دارد، نزد جوانان کشورش محبوب نیست.


پدیده بی خانمانی از سال 2022 تا 2023 به بالاترین میزان از سال 2006 رسیده است و به دلیل بحران مرزی با ورود 10 میلیون مهاجر غیرقانونی به آمریکا، تهدیدی قریب الوقوع برای امنیت ملی این کشور است.

سال گذشته نظرسنجی‌های بی‌شماری حاکی از نارضایتی گسترده از وضعیت اقتصاد به‌ویژه در زمینه تورم بود


طرح های بایدن نیز مانند تصویب قانون کنترل تورم، تعادل را در اقتصاد آمریکا ایجاد نکرد و تورم در سطح تاریخی بالایی باقی ماند. با توجه به این موضوع آمریکایی های طبقه متوسط ​​و کم درآمد آینده وخیمی برای خود متصور هستند و بسیاری از رأی دهندگان نسل های جوان به بحران های مختلف داخلی فکر می کنند.

 


انکار مشکلات روحی بایدن

با وجود همه مشکلات داخلی، انتشار کلیپ هایی از بایدن که البته کاخ سفید و رسانه های همسو سعی در توجیه و سرپوش گذاشتن بر آن دارند، مزید بر علت شده است. در این کلیپ ها لحظات عجیبی از فعالیت های رئیس‌جمهور آمریکا نشان داده می‌شود، مانند آن‌هایی که به تازگی در ماه ژوئن منتشر شد و بایدن کاملاً بی‌حرکت و خیره مانده بود. 


این کلیپ ها را جمهوری خواهان نساخته اند، بلکه رئیس جمهور مشکلاتی دارد و انکار یا تظاهر به عادی بودن اوضاع معنی ندارد. طبعاً اگر رئیس جمهور مشکلی داشته باشد، دوباره این اتفاق می افتد و کاخ سفید نمی تواند آن را انکار کند.


رکود شغلی

سال گذشته نظرسنجی‌های بی‌شماری حاکی از نارضایتی گسترده از وضعیت اقتصاد به‌ویژه در زمینه تورم بود. در پاسخ، دولت بایدن با افزایش شغل خواست مسئولیت را برعهده بگیرد، اما داده‌های جدید نشان می‌دهد ارقام رشد شغلی تا حدود 800 هزار شغل در سال 2023 است که کمتر از حد انتظار برآورد می‌شود.


گزارش های ماهانه منتشر شده به وسیله اداره آمار کار گاهی اوقات می تواند خطاهای قابل توجهی ایجاد کند و بسیاری از گزارش های خبری از رکود شغلی در ماه های قبل گزارش می دهند.


دقیق ترین سرشماری سه ماهه نشان می دهد برآوردهای قبلی به طرز شگفت انگیزی ناسازگار بوده است و از هر چهار شغلی که قرار بود در سال گذشته افزوده شود، برای یک نفر اصلاً وجود خارجی نداشت.


رأی دهندگان آفریقایی تبار

یکی از دلایلی که دموکرات ها با رأی دهندگان آفریقایی-آمریکایی دست و پنجه نرم می کنند، این است که دونالد ترامپ، رقیب بایدن در انتخابات ریاست جمهوری می تواند با سابقه اقتصادی خود نامزد شود، در حالی که بایدن نمی تواند.


میان سال‌های 2017 تا 2019 میانگین ​​درآمد خانوار برای سفیدپوستان 10 درصد و برای سیاه‌پوستان 12 درصد افزایش یافت، اما امروز حتی اگر درآمد بیشتری کسب کنید، باز هم به دلیل هزینه‌های بالاتر گاز، غذا و مسکن عقب مانده‌اید.

 

ارسال نظر
پربیننده ترین اخبار
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛ / ۱ روز پیش

چرا دموکرات‌ها از نتانیاهو حمایت می‌کنند؟

یادداشت اختصاصی حسن حسن خانی، کارشناس مسائل اقتصادی؛ / ۱ روز پیش

لزوم تناسب شعارها با ظرفیت اقتصادی کشور

یادداشت اختصاصی حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین‌الملل؛ / ۱ روز پیش

حلول آنارشیسم در کالبد کاخ الیزه