قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم-راهبرد معاصر
وحیدی: انتخابات با حضور ناظران مختلف در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد رهبر انقلاب:‌ دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳/ درحال تکمیل... رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند نامه انتخاباتی ۲۶۰۰ عالم اهل سنت به رهبر انقلاب ستاد انتخابات کشور: تبلیغات انتخابات فردا ۸ صبح به پایان می‌رسد تأکید مخبر بر مسئولیت شرعی و قانونی مسئولان درباره مشارکت بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان شروع فرصت‌های ۱۵ دقیقه‌ای نامزدها در تلویزیون از ساعت ۱۸ اعلام رئوس برنامه‌های قالیباف در حوزه ارتباطات سخنگوی سپاه: راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری و ممنوعیت ورود مصداقی است وحیدی: 61 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند تصمیم جدید رسانه ملی برای تبلیغات کاندیداهای ریاست‌جمهوری انتخابات در چه صورتی به مرحله دوم کشیده می‌شود؟

قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با سربازی اجباری مخالفم و‌ باید سربازی حرفه‌ای شود. ما برای جنگ نیازمند کماندو هستیم و با سرباز دوساله که نمی‌شود جنگید. استفاده از غیرداوطلب برای سربازی مناسب نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۶۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ی چهاردهم ظهر امروز در دانشگاه تهران طی سخنانی اظهار داشت: ورود بنده به عرصه سیاسی از دوران دانشجویی بوده و بعد هم از طریق جنبش دانشجویی به عرصه سیاسی معرفی شدم. اولین‌ باری که به‌عنوان نماینده از مشهد معرفی شدم نماینده جنبش دانشجویی بودم.

 
وی افزود: به دلیل دوقطبی‌هایی که سال‌های گذشته ایجاد شده دچار افت در حوزه‌های مختلف شده‌ایم و در سال‌های اخیر فاصله طبقاتی نمود بیشتری داشته که موجب می‌شود حُسن تفاهم در جامعه از بین برود.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چنین وضعیتی اصلی‌ترین وظیفه دولت بازسازی سرمایه اجتماعی است برای انجام این کار یا باید چهره‌های کاریزماتیک داشته باشیم؛ مانند شهید رئیسی و شهید سلیمانی که می‌توانند به‌عنوان میانجی اجتماعی وارد عرصه شوند.

 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در حال حاضر باید از نهادهای میانجی استفاده کنیم که بهترین نهاد برای این کار خانواده است. امروز جامعه ما یک جامعه خانواده‌محور است و 95 درصد جوانان خواهان ازدواج هستند. دولت باید در جهت تقویت نهاد خانواده بکوشد تا از این طریق سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

 

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: بنده اصلا معتقد نیستم که قهرمانان ملی را در عرصه انتخابات هزینه کنیم. شهید رییسی یک معیار سنجش در تاریخ ما است و لذا من نمی‌گویم که امتداد شهید رییسی هستم. بنابر این صرفا بودن در دولت شهید رییسی نمیتوان امتداد دولت او بود.

 

وی ادامه داد: شهید رییسی وفاق ایجاد کرد و افراد را از همه گروه‌ها در دولت خود جمع کرد. برخلاف برخی که وقتی قدرت را دست گرفتند تا دربان مدرسه را عوض کردند. خیلی‌ها به ایشان خرده می‌گرفتند که شما مدیران دولت روحانی را هنوز نگهداشته‌اید اما برای شهید رییسی شایستگی و دلدادگی به انقلاب مهم بود.

 

قاضی زاده گفت: امروز کشور به کسانی نیاز دارد که مبانی انقلاب را قبول داشته و حاضر باشند برای انقلاب فداکاری کنند.

 

نامزد انتخابات اظهار داشت: من فردی دانشگاهی و استاد دانشگاه هستم و با مستندات علمی سر و کار دارم و اهل باور کردن هر عدد و رقمی‌ نیستم. به مدت 20 سال در نوشتن برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهور نقش آفرین بودم.

 

وی ادامه داد: دوستانی که به عنوان اندیشمند در دور قبلی انتخابات برنامه دولت سلام را تهیه کردند با شهید رییسی هم همکاری می‌کردند و برنامه تحول آفرین دولت را تدوین کردند. لذا برنامه‌های من مبتنی بر سیاستهای کلی نظام، قوانین و سند تحول دولت است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به روند تدوین برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای کشور گفت: اگر عده‌ای در تحقق برنامه تردید دارند امضای خودشان پای برنامه هست. برای مثال در حوزه تورم تک رقمی‌باید گفت این‌ موضوع در همه متناسب با چالشهای کشورها راهکار علمی دارد. موتور تولید تورم بی انضباطی بودجه و بانکها است که دولت باید مقتدرانه به این حوزه ورود کند.

 

قاضی‌زاده عنوان کرد: اگر گفتیم یک میلیارد وام به زوجهای جوان می‌دهیم منابع آن الان در نظام بانکی ما وجود دارد. ناترازی بانکها به دلیل تسهیلات قرض الحسنه نیست بلکه به دلیل تسهیلات دادن به نور چشمی ها است. الان بانک مرکز به این موضوع ورود کرده و نرخ خلق نقدینگی را از 49 درصد به 25 درصد رسانده است.

 

وی ادامه داد: در عرصه انتخابات هرکس یک نسخه شفابخش می‌خواهد مشکلات را حل کند. اما این موضوع یک نقطه مرکزی و گفتمانی دارد. نقطه مرکزی گفتمان بنده این است که باید به مردم اعتماد کرده و حکمرانی را به مردم واگذار کنیم.

 

نامزد انتخابات با بیان اینکه برداشت ما از مردمی سازی باید اصلاح شود، گفت: مردمی سازی یعنی دولت جایی باشد که مردم نیستند. شان دولت سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا و نظارت است. نظارت مردم یعنی آنها اگر چیزی ناراحت هستند بتوانند خودشان اعمال نظارت موثر داشته باشند.

 

وی گفت: ما در دولت مردم می‌گوییم‌ این هرم قدرت که تمرکزگرا است باید اصلاح شود. این تمرکز گرایی در حالی صورت می‌گیرد که مزیت های کشور ما در مرزهای کشور است. باید به هر شهرستان ماموریت و نقش بدهیم تا این چرخه معکوس شود. هر شهرستان ما یک مزیت دارد و اختیارات کشور در آن حوزه باید به همان شهرستان داده شود. کلیدی که راهگشای مشکلات ما است مردم هستند و این را امام به ما یاد داد.

 

قاضی زاده تصریح کرد: ما با اصلاح فناوری و مصرف خاک می‌ توانیم با همین میزان زمین زراعی به دویست میلیون نفر غذا بدهیم. ما 9 میلیارد دلار برای انتفال آب هزینه می کنیم اگر نصف این مبلغ را برای بهینه شدن مصرف آب در‌ کشاورزی هزینه کنیم مشکل آب نخواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: ما باید تمام سرمایه گذاری ها را در بیست سال آینده در دشت خوزستان و سواحل مکران انجام دهیم چون آینده کشکر را مشخص می کنند. ما نباید با نگاه قومیتی به مسائل نگاه کنیم و این دو منطقه کافی هستند تا ایران را به قدرت اقتصادی تبدیل کنند.

 

نامزد انتخابات گفت: تا عنصر شفافیت را وارد اقتصاد نکنیم رشد اقتصادی نخواهم داشت. برای این کار باید حوزه نفوذ اقتصادی خودمان را گسترش دهیم. ما یک حوزه نفوذ فرهنگی داریم که باید آن را به حوزه اقتصادی پیوند بزنیم.

 

وی عنوان کرد: برای حل مشکل اتباع می توانیم شهرکهای صنعتی با هدف صادراتی در‌ مرزهای شرقی ایجاد کنیم و از نیروی کار اتباع بهره برداری کنیم.


 
قاضی زاده تصریح کرد: از سوی دیگر جهت گیری در‌حوزه نفت هم باید تغییر کند. الان از تمام ظرفیت پتروشیمی ها استفاده نمی‌کنیم و خام فروشی می‌کنیم. در حالیکه همین کشورهای همسایه مایل به استفاده از محصولات نفتی ما هستند. اگر یک میلیون بشکه نفت یا میعانات گازی بیشتر را به پتروشیمی‌ها بدهیم یک و نیم میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: تمام این برنامه ها وقتی مناسب است که پیوست عدالت داشته باشد. ما باید در کفاف همه خانواده های ایرانی را حمایت کنیم. خودروسازهای بی‌کفایتی که فناوری پنجاه سال پیش را به قیمت خودرو روز دنیا به مردم می دهند باید برخورد شود و با توسعه و آزادسازی بازار این کار صورت گیرد.

 

قاضی‌زاده گفت: ما باید به بازار غیر رسمی ارز رسمیت بدهیم تا بازارساز بتواند مداخله موثر داشته باشد. در سال 1400 چون نمی توانستند نفت بفروشند بانک مرکزی از بازار ارز گران می خرید و بعد به واردکننده نهاده با قیمت ارز ترجیحی می داد و این فاصله با خلق پول پر می شد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کسی که می‌گوید واکسن در دوره شهید رییسی وارد نشده خوب اگر شما راست می‌گویید دو هفته زودتر واکسن وارد می کردید تا این سند افتخار به نام شما ثبت شود. غرب که به آنها واکسن نمی داد، به دلیل برخورد توهین آمیزی که با چین کرده بودند ما سفیر در چین نداشتیم و آنها حاضر نبودند با ما صحبت کنند. خوب شما که زبان دنیا را بلد بودید طوری برخورد کردید که چین حاضر به صحبت با شما نبود حاضر بود به شما واکسن بدهد؟ من در ستاد ملی کرونا بودم می‌دیدم نمی‌توانستند واکسن وارد کنند.

 

وی گفت: من با سربازی اجباری مخالفم و‌ باید سربازی حرفه‌ای شود. ما برای جنگ نیازمند کماندو هستیم و با سرباز دوساله که نمی‌شود جنگید. استفاده از غیرداوطلب برای سربازی مناسب نیست. دولت باید منابع لازم را به نیروهای مسلح بدهد و بگوید بجای نیروی غیرحرفه‌ای نیروی حرفه‌ای تربیت و استفاده کن تا آن نیرو بتواند در آمد داشته باشد و ازدواج کند.

 

قاضی زاده تصریح کرد: بنده از روز اول که آمدم گفتم که از تصمیمات کلی جبهه انقلاب حمایت می‌کنم، بنابراین الزاما نه اجماع موکد پیروزی است و نه تکثر موکد پیروزی است.

 

وی در ادامه گفت: ما شاهد تجربه‌های متفاوتی از سال 84 تا به امروز بوده‌ایم و در بحث اجماع هم نمی‌شود صرفا یک نفر کنار برود و بقیه هم باید به بحث اجماع تمکین کنند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار