مسکو خطاب به واشنگتن: کشتن غیرنظامیان روس بی‌پاسخ نمی‌ماند-راهبرد معاصر

مسکو خطاب به واشنگتن: کشتن غیرنظامیان روس بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز دوشنبه گفت که دخالت آمریکا در اقدامات نظامی که به جان باختن غیرنظامیان روس منجر می‌شود، برای آن‌ها عواقبی خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۲۴۶۸۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف امروز دوشنبه درباره حمله دیروز به شهر سواستوپل کریمه با موشک‌های آمریکایی که چند کشته برجای گذاشت، گفت که «مسکو به خوبی می‌داند که چه کسی پشت حمله وحشیانه به سواستوپل قرار دارد و دخالت آمریکا در درگیری که به جان باختن غیرنظامیان روس منجر می‌شود، بدون عواقب برای آن‌ها نخواهد بود».

 

 امروز همچنین وزارت خارجه روسیه سفر آمریکا در این کشور را به دلیل استفاده از موشک‌های آمریکایی در حمله دیروز احضار کرد و به او درباره عواقب اقدامات واشنگتن که به تداوم خصومت‌ها منجر می‌شود، هشدار داد.

 

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ایالات متحده و رژیم کی‌یف در حمله موشکی به شهروندان غیرنظامی سواستوپل به طور یکسان مسئول هستند.در جریان حمله دیروز، پدافند هوایی روسیه چهار موشک را رهگیری کرد اما انفجار کلاهک ترکش‌زا موشک پنجم در هوا باعث تلفات غیرنظامی زیادی در سواستوپل شد.به گفته وزارت بهداشت روسیه، 124 نفر از جمله 27 کودک زخمی شدند؛ سه نفر از جمله دو کودک هم جان خود را از دست دادند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده