هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد

مقام ارشد دولت روسیه با هشدار به دولت ارمنستان درخصوص نزدیک‌تر شدن بیشتر به غرب گفت، جهت گیری سیاسی این کشور بیش از پیش به سمت غرب متمایل شده که اشتباه است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۲۴۷۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آلکسی اورچوک» معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه با هشدار به ارمنستان گفت، در صورت پیوستن به اتحادیه اروپا، ارمنستان دسترسی بدون تعرفه به بازار روسیه و سایر امتیازات اقتصادی اعطا شده را از دست خواهد داد.


 
به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» اورچوک در  سخنرانی در مجمع کارشناسان بین‌المللی در مسکو اظهار داشت:«امروز جهت گیری سیاسی این کشور بیش از پیش به سمت غرب متمایل شده که اشتباه است. اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا باهم ناسازگار هستند.»


«آرمان یگویان» قانونگذارارشد ارمنستان گفته است که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و تیم سیاسی او به طور جدی در حال بررسی پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.
این مقام ارشد روس ادامه داد«نزدیکی ارمنستان  به روسیه باید به عنوان بهایی تلقی شود که ما برای امنیت و عمق راهبردی خود می‌پردازیم تلقی شود. بنابراین، ورود برخی بازیکنان فرامنطقه‌ای به آنجا عواقبی خواهد داشت.»


روسیه سال گذشته بیش از 35 درصد از تجارت خارجی ارمنستان را به خود اختصاص داد.

روسیه همچنین تامین کننده اصلی گاز طبیعی ارمنستان است. قیمت گاز روسیه برای این کشور مدت‌هاست که بسیار پایین‌تر از سطح بازارهای بین‌المللی تعیین شده است.


«میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته نسبت به هزینه اقتصادی حرکت بیشتر ارمنستان به سمت غرب هشدار داد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده