رئیس ستاد انتخابات: نتایج انتخابات ریاست جمهوری قبل از ظهر شنبه اعلام می‌شود/ نحوه رأی‌گیری در عراق و عربستان-راهبرد معاصر
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد فرمانده کل ارتش: خانواده سالم سبب سلامت جامعه می‌شود دستگیری عناصر تروریستی در ایام انتخابات و ناکامی ضدانقلاب در پروژه ۱۰۰۰ میدان توضیحات کامل نماینده مجلس از مطالبات فرهنگیان تا فرآیند نقل و انتقال معلمان + جزئیات سخنان وزیر آموزش و پرورش در مجلس درباره وضعیت حقوق و رتبه بندی معلمان آرایش جبهه انقلاب برای دور دوم انتخابات با اجماع حول سعید جلیلی تشریح برنامه‌های انتخاباتی رسانه ملی، از مناظرات تا تکرار برنامه‌های قبلی قاضی‌زاده‌هاشمی: هوادارانم از سعید جلیلی حمایت کنند وزیر کشور: همه شرایط برای برگزاری دور دوم انتخابات آماده است مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه آینده برگزار می‌شود تبلیغات دور دوم انتخابات از چه‌زمانی شروع می‌شود؟ بیانیه مهم قالیباف:همه بایدبرای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم نتایج انتخابات به‌ تفکیک استان‌ها + جدول نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیر ۱۴۰۳؛ انتخابات به مرحله دوم رسید سرلشکر سلامی: جبهه مقاومت پاسخ هر تعرضی را در منطقه می‌دهد

رئیس ستاد انتخابات: نتایج انتخابات ریاست جمهوری قبل از ظهر شنبه اعلام می‌شود/ نحوه رأی‌گیری در عراق و عربستان

رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه رای‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۹۰ هزار نقطه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، گفت: روز شنبه تا قبل از ظهر به هر میزان که اطلاعات انتقال داده شود، نتایج در اولین فرصت اعلام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۲۴۷۳۳۵
رئیس ستاد انتخابات: نتایج انتخابات ریاست جمهوری قبل از ظهر شنبه اعلام می‌شود/ نحوه رأی‌گیری در عراق و عربستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید محمدتقی شاهچراغی پنجشنبه‌شب (۷ تیر ماه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در داخل و خارج از کشور داریم که بخش دیگری از این شعب هم سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد شعب سیار اخذ رأی را حدود ۱۵ هزار شعبه اعلام کرد و افزود: رای‌گیری در حدود ۹۰ هزار نقطه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خارج از کشور، ۱۳۸ نمایندگی در ۹۹ کشور داریم که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی متناسب با پراکندگی ایران پیش‌بینی شده است.

شاهچراغی تصریح کرد: برای مثال، در ایالت‌های مختلف آمریکا، ۳۰ شعبه اخذ رأی و در آلمان ۵ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است. در عراق و عربستان نیز فقط در سفارت و کنسولگری‌ها فرآیند رأی‌گیری را داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: برای حجاجی که در عربستان هستند تلاش زیادی شد، اما تا الان خبری از سوی وزارت خارجه اعلام نشده است. سرپرست وزارت خارجه و دست‌اندرکاران تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: از ۸ صبح به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸، برابر قانون رأی‌گیری انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به تمدید وجود داشته باشد، با مسئولیت وزیر کشور این اتفاق می‌افتد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: این شعب داخل کشور حدود ۳۲ هزار در مدارس، بیش از ۱۲ هزار شعبه در مساجد و ۳۴۸ شعبه در دانشگاه‌ها هستند تا مردم بتوانند با خیال راحت رأی بدهند.

وی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ وسعت و تعداد شعب، بزرگ‌ترین استان ما است، گفت: حدود ۶ هزار شعبه در این استان وجود دارد.

شاهچراغی اعلام کرد: قاعدتاً روز شنبه تا قبل از ظهر به هر مقداری که اطلاعات انتقال داده شود، نتایج در اولین فرصت اعلام می‌شود./ ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده