جزئیات جدید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/کاهش حداقل سن کاندیداهای ریاست جمهوری به 40 سال-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

جزئیات جدید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/کاهش حداقل سن کاندیداهای ریاست جمهوری به 40 سال

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از کاهش سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: پیش‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استاندار در این انتخابات و همچنین کاهش 2 ساله سوابق اجرایی از دیگر تغییرات صورت گرفته در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۱۸۲

به گزارش راهبرد معاصر علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 11 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در بخش اول این جلسه در خدمت سردار رضایی جانشین ناجا بودیم تا وی از عملکرد این نیرو و همچنین سرقت‌ها و آخرین وضعیت مرز به اعضای کمیسیون گزارشی بدهد.

وی درباره دستور کار دوم کمیسیون شوراها افزود: با توجه به تصویب کلیات  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهو.ری در جلسه علنی صبح امروز بررسی جزئیات آن در نشست عصر این کمیسیون در دستور کار بود و نمایندگان در این باره مباحث خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس  تصریح کرد: حداقل و حداکثر سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش از این بین 45 تا 70 سال بود اما با مصوبه عصر امروز این کمیسیون حداقل سن 5 سال کاهش پیدا کرد و به 40 سال رسید.

حدادی اظهار داشت: همچنین در نشست این کمیسیون پیش ‌شرط جمعیت استان‌ها برای حضور استانداران به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری حذف شد و عملاً واژه استانداران در اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری درج شد. ضمن اینکه پیش از این در قانون 8 سال سابقه اجرایی مدنظر بود که این میزان به 6 سال کاهش پیدا کرد.

فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار