به گزارش راهبرد معاصر، تهران حدود 80 هزار تاکسی دارد که به گفته مسئولان شهری تقریباً نیمی از آنها فرسوده شدهاند و باید برای نوسازی آنها اقدام کرد.
در سالهای گذشته ملاک فرسودگی خودروها از سن به ویژگی تغییر کرد زیرا ممکن است یک تاکسی به سن فرسودگی برسد اما فرسوده نباشد و بتواند همچنان خدماترسانی کند، بنابراین شرط تعیین شده بر این اساس است که اگر تاکسی نتواند دو دوره متوالی از لحاظ آلایندگی و ایمنی، گواهی معاینه فنی اخذ کند فرسوده محسوب میشود.
در این بین اگرچه نوسازی این ناوگان همواره با فراز و نشیب هایی همراه بوده اما در 33 ماه اخیر که مدیریت فعلی شهر تهران در حال فعالیت است، 7 هزار و 12 تاکسی نوسازی شدهاند.
در نیمه دوم سال 1400، 2 هزار و 480 تاکسی، در سال 1401 نیز 2 هزار و 585 تاکسی، در سال گذشته یک هزار و 475 تاکسی و 192 دستگاه ون نوسازی شدند. در سال جاری نیز 200 دستگاه تاکسی برقی و 272 دستگاه تاکسی پایه گازسوز جایگزین تاکسیهای فرسوده شدند.
تا پایان سال گذشته نیز 3 هزار و 980 تاکسیرانی برای اخذ تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید مراجعه کردند. / تسنیم