دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه-راهبرد معاصر

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه روسیه

سفیر ایران در مسکو با معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۲۴۸۰۸۶

به گزارش راهبرد معاصر،"کاظم جلالی"، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با "میخائیل باگدانف"، معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار، علاوه بر موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

پیشتر نیز علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی پیرامون آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای رایزنی کرده بودند.

 

 باقری با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در همکاری‌های دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به ویژه امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انتقال گاز روسیه به ایران و گفتگوی تلفنی  سرپرست ریاست جمهوری ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روند پیشبرد روابط دوجانبه را در مسیری درست و با شتابی مناسب ارزیابی کرد. 

 

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری نمود فرایند اداری و تشریفات قانونی نهایی سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده  جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری در زمینه‌های گاز و ترانزیت میان ایران و روسیه هر چه زودتر انجام شود. 


 
سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر آمادگی مقاومت لبنان در قبال تجاوز احتمالی صهیونیست‌ها به لبنان، جلوگیری از ادامه جنایات صهیونیست‌ها و گسترش دامنه تنش به لبنان را به دلیل قابلیت تسری این بحران به دیگر نقاط منطقه برای کل منطقه و ثبات بین‌المللی، دارای اهمیت برشمرد. 

 

سرگئی لاوروف با اشاره به نگرانی مشترک روسیه درباره احتمال گسترش دامنه درگیری و تجاوز فراگیر صهیونیست ها به لبنان، اعلام داشت که کشورش به دنبال جلوگیری از چنین رویدادی است و بر مسئولیت همه طرف ها در این زمینه تاکید کرد. 

 

باقری و لاوروف در این تماس تلفنی همچنین، درباره برخی مسائل کنسولی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر نمودند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده