قدردانی ویژه «علی اف» از حمایت‌های آمریکا-راهبرد معاصر

قدردانی ویژه «علی اف» از حمایت‌های آمریکا

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان الهام علی اف به مناسبت چهارم جولای روز استقلال آمریکا پیامی خطاب به جو بایدن صادر کرد و به او صمیمانه تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
کد خبر: ۲۴۸۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، «جمهوری آذربایجان برای روابط خود با ایالات متحده اهمیت ویژه‌ای قائل است». این حرف را علی اف خطاب به بایدن بیان کرد.رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیام تبریک به بایدن اعلام کرد که «کشورهای ما در پرداختن به چالش‌های پیچیده منطقه‌ای و موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و امنیت بین‌المللی از نزدیک همکاری کرده‌اند. 

 

همکاری طولانی مدت و سازنده ما در بخش انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است». علی اف اضافه کرد که «ما از حمایت بی دریغ ایالات متحده برای تحقق استراتژی انرژی آذربایجان و اجرای کریدور گاز جنوبی بسیار قدردانی می‌کنیم»؛ کریدوری که به گفته او «نقشی حیاتی» در تضمین امنیت انرژی اروپا ایفا می‌کند.


رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در این پیام، درباره تنش‌ها با ارمنستان و آمادگی باکو برای امضای معاهده صلح با ایروان اظهارنظر کرد.به گفته او، جمهوری آذربایجان «از یک الگوی همکاری منطقه‌ای یکپارچه و فراگیر در قفقاز جنوبی بر اساس واقعیت‌های جدید ژئوپلیتیکی و عدالت، فارغ از هر گونه خطوط تفرقه حمایت می‌کند».

 

علی اف اضافه کرد که جمهوری آذربایجان «اراده سیاسی پایداری را برای پیشبرد دستور کار صلح با ارمنستان نشان می‌دهد. ما تعهد ایالات متحده به حمایت از عادی‌سازی روابط با ارمنستان، تضمین صلح پایدار در منطقه و تسهیل آماده سازی معاهده صلح را ستایش می‌کنیم».

 

وی نوشت که «در راستای منافع ملت‌هایمان و برای سعادت ملت‌هایمان، به‌عنوان دوستان و شرکا، به تلاش‌های مشترک خودمان برای تضمین تداوم موفق همکاری نزدیک در حوزه‌های مختلف بین جمهوری آذربایجان و ایالات متحده ادامه خواهیم داد».

 

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پایان پیام خود تصریح کرد که «برای شما آرزوی سلامتی، رفاه، صلح و سعادت ابدی برای مردم ایالات متحده آمریکا دارم»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده