مطالبات جامعه سلامت از رئیس جمهور جدید-راهبرد معاصر

مطالبات جامعه سلامت از رئیس جمهور جدید

تعدادی از مسئولان حوزه سلامت، طی پیام‌های جداگانه‌ای، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند و افزایش توجه به مسائل نظام سلامت را خواستار شدند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۲۴۸۷۶۶

به گزارش راهبرد معاصر، تعدادی از مسئولان حوزه سلامت، طی پیام‌های جداگانه‌ای، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند و افزایش توجه به مسائل نظام سلامت را خواستار شدند.

 

اعلام آمادگی جامعه پرستاران برای تقویت برنامه‌های سلامت

احمد نجاتیان؛ رئیس سازمان نظام پرستاری طی پیامی، ضمن تبریک به رئیس جمهوری منتخب مردم جمهوری اسلامی ایران، برای افزایش همکاری‌ها و تقویت برنامه‌ها در حوزه سلامت اعلام آمادگی کرد. متن این پیام به این شرح است:

 

جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم منتخب مردم ایران زمین

کسب اعتماد اکثریت رای دهندگان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را خدمت جنابعالی صمیمانه تبریک عرض می کنم. پاسداشت این اعتماد و انتخاب که امانتی سترگ از مردم شریف ایران اسلامی به جنابعالی است نیازمند تلاش عالمانه و مجاهدانه در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی سیاسی و فرهنگی است که قطعا با مشارکت آحاد جامعه به خصوص نمایندگان آنها در نهادهای مدنی امکانپذیر است. سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده قانونی سیصد هزار نفر کادر پرستاری کشور آماده است تا در جهت تقویت برنامه ها و سیاست‌های دولت چهاردهم در حوزه سلامت به خصوص اجرای برنامه هفتم توسعه و ارتقای سلامت جامعه همکاری کند. 

 

امید است در وزارت بهداشت دولت چهاردهم سهم مشارکت همه اعضای تیم سلامت در سیاست‌گذاری‌ها و جایگاه های مدیریتی وزارت بهداشت عادلانه‌تر شود.

 

اداره کشور به دست یک پزشک مایه مباهات است

همچنین محمد رئیس‌زاده؛ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور طی پیامی به رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت که متن آن بدین شرح است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

اکنون که با الطاف خداوند متعال و انتخاب شایسته ملت ایران توفیق خدمت به این مردم سرافراز و این کشور سربلند را یافته‌اید به شما تبریک عرض می‌نمایم.

وظیفه خطیر اداره کشور در قامت رئیس جمهور اسلامی ایران، اکنون در دستان یکی از اعضای جامعه شریف و معزز پزشکی کشور است و این مایه مباهات و افتخار این قشر خدمتگزار است.

قدر مسلم سازمان نظام پزشکی آماده همکاری همه جانبه در راستای تحقق این وظیفه خطیر است.

از حضرت باریتعالی توفیقات روزافزون جنابعالی را خواستارم.

 

لزوم استفاده از نخبگان علمی برای تدوین طرح‌های سلامت

هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی ایران نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب، ضمن اعلام آمادگی جامعه پزشکی برای تدوین و پیشبرد طرح‌های حوزه سلامت بر لزوم استفاده از نخبگان علمی و نیروهای توانمند در امور اجرایی تاکید کردند که متن آن به این شرح است: 

جناب آقای دکتر پزشکیان

منتخب محترم جمهور

سلام علیکم

هیئت مدیره انجمن علمی پزشکان عمومی ایران نتیجه تبلور اراده و خواست جمهور را در انتخاب جنابعالی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران صمیمانه بحضورتان تبریک عرض مینماید و توفیقات روزافزون شما را در وفای به عهد با ملت شریف ایران آرزومند است.

 

امیدواریم با رویکرد شایسته سالاری و استفاده از حضور نخبگان علمی و نیروهای توانمند در امور اجرایی از همه طیف‌ها و گروه‌ها در تیم سلامت ،شما دیدگاه‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه مهم سلامت از فضای سیاسی فاصله گرفته و به فضای کارشناسی علمی نزدیک شود.

 

جامعه بزرگ پزشکان عمومی کشور به عنوان خط مقدم سلامت آماده همکاری در تدوین و پیشبرد طرح‌های کارشناسی در حوزه سلامت است و عمیقا معتقد است مشکلات جامعه پزشکی در بطن معضلات سیستم سلامت قرار داشته و رفع هر یک به رفع دیگری کمک می‌نماید.

 

ابراز امیدواری به ارتقای سلامت آحاد جامعه

سید رضا رییس‌کرمی؛ مسئول کمیته سلامت ستاد انتخاباتی پزشکیان نیز در پیامی ابراز امیدواری کرد که انتخاب پزشکیان، به ارتقای سلامت آحاد جامعه کمک کند. متن این پیام در ادامه آمده است:

 

خانواده بزرگ نظام سلامت

خرسندیم که بار دیگر برگ زرینی در فعالیت‌های خادمین سلامت در حوزه سلامت رقم خورد و در مدت کوتاهی پس از ایثار و فداکاری‌‌های فراوان و شبانه روزی مدافعان سلامت در دوران همه گیری کووید19 و این بار در بالاترین سطح اجرایی کشور، این قشر ارزشمند تاریخ ساز شد. 

 

بدون شک اقبال عمومی به نیروهای خدوم حوزه سلامت که ناشی از خدمات بی ‌دریغ و بی منت به مردم می‌باشد، نقش اساسی در پیروزی جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، محبوب، مردمی، متعهد، متخصص، متدین، صادق و جسور داشت. یقین داریم که انتخاب ایشان که دربردارنده تجارب ارزشمندی از سطوح مختلف مدیریتی نظام سلامت می باشد، به ارتقای سلامت آحاد جامعه و همچنین جایگاه نظام سلامت کشورمان در سطح بین المللی کمک شایانی خواهد کرد. 

 

اینجانب به عنوان مسئول کمیته سلامت ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان، خاضعانه از همه مردم ایران، رسانه های دیداری، شنیداری، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های تخصصی حوزه سلامت، خدمتگزاران مردم در نظام سلامت به ویژه اعضای ستادهای سلامت استانی و کمیته‌های کشوری سپاسگزاری نموده و با یادآوری این نکته که حضور شما در این مرحله به عنوان پیگیری مطالبات به حق جامعه خدوم سلامت کشور ضروری است و همکاری ما به شکل دیگری ادامه پیدا می‌کند، از درگاه خداوند متعال برای شما عزیزان، سلامتی و توفیق روزافزون مسالت می‌نمایم.

 

ضرورت توجه به نظرات کارشناسی در راستای جوانی جمعیت

همچنین سودابه کاظمی؛ رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصین زنان وزایمان ایران طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب، استفاده از نظرات کارشناسان و‌ متخصصین رشته های مختلف در تدوین برنامه‌های دولت را خواستار شد که متن آن در ادامه آمده است:

 

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران 

باسلام و تحیات فراوان

اینک که به یمن فضل و مددالهی و با حضور شکوهمند مردم عزیز ایران به مقام ریاست جمهوری برگزیده شده اید به شما تبریک عرض می‌نمائیم.

 

برخود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که فوق تخصصی متعهد در کسوت استاد تمام دانشگاه از میان جامعه ارزشمند پزشکی مورد وثوق جامعه برای این مقام مهم انتخاب شد. 

 

براین باوریم که با استناد به درایت، تجربه، کلان نگری و روحیه مردمی حضرتعالی، در انتخاب معاونین، وزرا و مشاورین امین و صدیق و استفاده از خرد جمعی با برنامه‌ای قوی، فنی و عملیاتی، اعتماد و امید را بر مردم این سرزمین هدیه نموده و مرهمی خواهید بود بر آلام قلبهای رنجدیده.

 

آنچه امروز نیاز کشور است و جنابعالی نیز به درستی بر این نقیصه دست گذاشته‌اید استفاده از نظرات کارشناسان و‌ متخصصین رشته‌های مختلف در تدوین برنامه‌های دولت است. به همین جهت انجمن متخصصین زنان وزایمان ایران به نمایندگی از جامعه هفت هزارنفری متخصصین زنان وزایمان کشور به عنوان متولیان سلامت زنان، مادران و خانواده های این مرز و بوم، آمادگی خود را جهت هرگونه همراهی و همکاری با مجموعه مدیریتی آن مقام محترم در راستای اعتلای سلامت جامعه اعلام میدارد. 

 

امید است در راستای حمایت از سیاست‌های جمعیتی، فرزنداوری، سلامت زنان و مادران جامعه، مجموعه متخصصین زنان و زایمان بعنوان متولیان اصلی این حوزه تحت عنایت ویژه آن مقام محترم قرارگیرند. 

 

توفیق روزافزون حضرتعالی را در خدمت به مردم و کشور عزیزمان از خداوند منان خواستاریم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده