استاندار ایلام: تردد از مرز مهران به ۲ میلیون نفر رسید وزیر کشور: دولت مصمم است اختیارات لازم را به استانداران تفویض کند پزشکیان: کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگنمایی شده؛ خواسته‌های ایران رعایت شده است مهاجرانی: حذف ۴ صفر از پول ملی به تصویب دولت رسید/پول اصلی، واحد بزرگتر «تومان» و واحد خُردتر «ِقران» خواهد بود تمدید حکم «علی احمدی» توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باقری کنی: ایران در جنگ ۱۲ روزه به بازدارندگی فعال دست یافت/ جمهوری اسلامی براحتی از موضوع زنگه‌زور نمی‌گذرد پیام امیر سرلشکر حاتمی به علی لاریجانی ابلاغ آخرین تقسیمات کشوری به استانداران جلسه سران قوا برگزار شد ولایتی: ایران مانع ایجاد کریدور آمریکایی در قفقاز می‌شود/خلع‌سلاح حزب‌الله؛ خوابی است که تعبیر نخواهد شد پزشکیان: بودجه طوری تدوین شود که محرومین بیشتر در توجه باشند انتقاد پزشکیان از پرداخت بی‌ضابطه ردیف‌های دستمزدی به مدیران ناکارآمد برآورد اولیه خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه؛ ۹۰ درصد از آسیب‌ها مربوط به شهر تهران است سپاه پاسداران: آماده پاسخ پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید و تعرض آمریکا و اسرائیل هستیم کشف بزرگ‌ترین محموله سلاح آمریکایی در شرق ایران/ دست موساد قطع شد

برنامه‌ریزی وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی

وزیر علوم گفت: معلمی مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای این شغل، گواهینامه صادر کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 08
کد خبر: ۲۴۸۸۰۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم امروز در دومین اجلاس سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: معلمی می‌تواند مسیر جوان را تغییر دهد.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی گفت: ایشان وظیفه دانشگاه را تربیت عالم، تولید علم و جهت‌دهی به علوم بیان کردند و ما پنج اولویت برای وزارت علوم درنظر گرفتیم، تمام تلاش خود را به کار بستیم تا از این طریق دانشگاه‌ها را ارتقا دهیم و یکی از این اولویت‌ها آموزش هدفمند است.

 

وزیر علوم تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه دانا داشته باشیم مبنای اصلی آن آموزش است و آموزش خوب؛ پژوهش خوب و فناوری خوب را شکل می‌دهد.

 

زلفی‌گل گفت: در قوانین و مقررات بیشتر به آموزش توجه کردیم و با توجه به اینکه در دانشگاه، آموزش رکن اساسی است، اجلاس سرآمدان را پایه‌گذاری کردیم.

 

وی ادامه داد: هدف از اجلاس سرآمدان آموزشی ایجاد جریانی است تا به امر مقدس اموزش بها دهیم و انتخاب سرآمدان، نماد یک رقابت و ارزش‌گذاری است تا سرمایه نمادین را در امر آموزش معرفی و الگوسازی کنیم و بگوییم آنها الزامات رشته خود یعنی آموزش را رعایت می‌کنند، گزینش سرآمدان آموزشی، انتخاب افراد نیست بلکه یک نوع نگاه و راهبرد است.

 

وزیر علوم تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسل پاسخگو تحویل دهیم اساتید باید خود پاسخگو باشند، ما باید نسل جوان را متقاعد کنیم که آموزش حضوری و غیرحضوری متفاوت است و حضور در کلاس ضرورت دارد و برای این موضوع باید فکر کنیم.

 

وی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد محتواهای آموزشی، افزود: از حیث محتوا با دنیا تفاوت نداریم اما در دروس باید الگوهای بومی در کتاب درسی لحاظ شود و در این راستا برای تألیف کتاب، دستورالعملی وجود دارد و ما در وزارت علوم این کار را انجام دادیم.

 

زلفی‌گل اظهار داشت: معلمی مانند پزشکی یک تخصص است و برنامه داریم برای این شغل، گواهینامه صادر کنیم.

 

وی با مهم خواندن نظام سنجش و انگیزش، گفت:‌ با پایه‌های تشویقی در وزارت علوم این کار را انجام دادیم و همین این اقدام (پایه تشویقی) را برای دانشجویان هم لحاظ کردیم.

 

وزیر علوم همچنین اهمیت استانداردسازی و استانداردپذیری را یادآور شد و گفت: وزارت علوم، برون‌دادهای استاندارد را دارد و بر همین اساس، دانشجویان ما را در دنیا می‌پذیرند.

 

وی در پایان گفت: برخی از اقدامات را برای روزهای پایانی گذاشته بودیم و در نظر داشتیم عملی کنیم که انجام نشد و آنها را به وزیر بعدی ارائه می‌دهیم، چون همه در یک تیم هستیم و مسئولیت‌ها همچون مشعل دست به دست می‌شود.

 

 دومین اجلاس سراسری سرآمدان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با عنوان «سرآمدی، مهارت‌محوری و مردمی‌سازی» به میزبانی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.در این آیین، 19 نفر به عنوان سرآمد آموزشی معرفی و تجلیل شدند./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار