واکنش ریاکارانه آمریکا به بمباران یک بیمارستان در کی‌یف-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش ریاکارانه آمریکا به بمباران یک بیمارستان در کی‌یف

سفیر روسیه در واشنگتن تایید کرد که آمریکا واقعیت حمله به بیمارستان کودکان در کی‌یف را می‌داند، اما ریاکارانه از افشای واقعیت خودداری می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۸۹۸۱

به گزارش راهبرد معاصر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا تایید کرد که مقامات آمریکایی در مورد این واقعیت که یک موشک پدافند هوایی اوکراینی به بیمارستانی در کی یف اصابت کرده است، سکوت می‌کنند تا از این مسئله برای تحویل سلاح‌های جدید به اوکراین سوء استفاده کنند.

 

براساس گزارش آر تی، آنتونوف در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد ادعای مقامات آمریکایی در مورد حمله روسیه به بیمارستان کودکان در کی یف چیست؟   گفت: مقامات آمریکایی و ناظران محلی، بدون اینکه واقعیت‌ها را درک کنند، از این فاجعه علیه کشور ما استفاده می‌کنند. 

 

او در ادامه افزود: آمریکا ریاکارانه در مورد اینکه کلاهکی که به زیرساخت‌های غیرنظامی اصابت کرد، یک موشک پدافند هوایی اوکراینی بود، سکوت می‌کند. آنچه رخ داد تنها این را نشان می‌دهد که آمریکا باید از تامین سلاح‌های پیروان باندرا (استپان باندرا، رهبر ملی اوکراینی و همکار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم) که باعث مرگ غیرنظامیان در روسیه و خود اوکراین می‌شود، دست بردارد.

 

کارشناسان نظامی فاش کردند که حمله به ساختمان بیمارستان اوخمتدت در کی یف، پایتخت اوکراین، با استفاده از موشک ضد هوایی AIM۱۲۰ از سامانه دفاع هوایی NASAMS آمریکا و نروژ انجام شد.کارشناسان توضیح دادند که موشک در ویدئو منتشر شده، بال‌های متمایز موشک Kha-۱۰۱ روسی را ندارد.

 

مهمات نشان داده شده در این ویدئو بسیار شبیه به موشک‌های ضد هوایی هدایت شونده غربی از سیستم‌های دفاع هوایی پاتریوت و NASAMS است. به احتمال زیاد سامانه پدافند موشکی در حین رهگیری هدف خود را از دست داده و به بیمارستان کودکان اصابت کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه نیز از سویی دیگر بمباران اهداف غیرنظامی در شهر کی یف را تکذیب و اعلام کرد که این ادعا‌ها در آستانه نشست ناتو در واشنگتن برای درخواست پول و حمایت بیشتر مطرح شده است. این وزارتخانه تاکید کرد که نیرو‌های روسی حملات پیچیده‌ای را با سلاح‌های دقیق دوربرد به سایت‌های صنایع نظامی در اوکراین و فرودگاه‌های نظامی انجام دادند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار