زنگ خطر در بیمارستان ناصر غزه بصدا درآمد-راهبرد معاصر

زنگ خطر در بیمارستان ناصر غزه بصدا درآمد

منابع مربوطه در نوار غزه با اعلام توقف کامل خدمات بهداشتی در شمال این باریکه، درباره خطر جانی جدی برای هزاران بیمار در جنوب غزه به دلیل نبود سوخت و قطع اکسیژن هشدار دادند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 09
کد خبر: ۲۴۸۹۸۴

به گزارش راهبرد معاصر، در سایه جنگ سیستماتیکی که رژیم اشغالگر علیه بخش بهداشت غزه به راه انداخته است، «منیر البرش» مدیر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شب گذشته در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که همه خدمات بهداشتی در بیمارستان‌های شمال نوار غزه متوقف شده است.

 

خدمات بهداشتی در شمال غزه کاملا متوقف شده است

وی افزود: بیمارستان‌های شمال نوار غزه وضعیت بسیار وخیمی دارند و کمبود سوخت یک بحران جدی محسوب می‌شود. تنها منبع سوخت این بیمارستان‌ها، سازمان جهانی بهداشت است که آن هم در مقادیر بسیار کم این سوخت را تامین می‌کند.

 

این مسئول وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد: در حال حاضر دست کم 25000 بیمار در نوار غزه برای درمان نیاز دارند که از این باریکه خارج شوند، اما تنها 5000 نفر موفق به ترک اینجا شده‌اند و طبق آمار رسمی تاکنون 34 کودک در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه شدید جان خود را از دست دادند.

 

البرش تصریح کرد: از بیش از دو ماه گذشته هیچ گونه مواد غذایی وارد نوار غزه نشده و این امر مستلزم بازگشایی فوری گذرگاه رفح جهت ورود کمک‌هاست.

 

وی با اشاره به تداوم تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها به اماکن غیرنظامی از جمله مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها گفت که تانک‌های رژیم اشغالگر در برابر بیمارستان «اصدقاء المریض» در شمال نوار غزه مستقر شده‌اند و ساکنان محله الشجاعیه و دیگر محله‌ها از شدت بمباران‌های اسرائیل نمی‌دانند به کجا بروند.

 

زنگ خطر قطع کامل اکسیژن در بیمارستان ناصر

از طرف دیگر وزارت بهداشت فلسطین نسبت به ادامه بحران سوخت که ژنراتورهای بیمارستان‌ها در غزه را تهدید می‌کند، هشدار داده و تاکید کرد این روند ممکن است منجر به مرگ بیماران به ویژه در مجتمع پزشکی ناصر که اکنون تنها بیمارستان استان‌های خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه به شمار می‌رود، شود.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای تاکید کرد که بیمارستان‌ها به شدت در حال صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستند اما نمی‌توان این وضعیت را ادامه داد.

 

دکتر «احمد الفرا» رئیس بخش اطفال در مجتمع پزشکی ناصر اعلام کرد که موارد بحرانی زیادی در بخش مراقبت‌های ویژه وجود دارد که به طور دائم به اکسیژن نیاز دارند. ما با بحران جدی سوخت مواجه هستیم و این مسئله بر ایستگاه اکسیژن تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. کمبود اکسیژن برای بیمارانی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، به معنای گواهی فوت آنهاست.

 

وی افزود: علاوه بر آن خطر کمبود اکسیژن جان بسیاری از نوزادان و کودکان بی‌گناه را هم تهدید می‌کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار