آمریکا و متحدانش پنج سامانه دفاع هوایی دیگر به اوکراین می‌دهند-راهبرد معاصر
رونمایی واشنگتن از قوانین جدید برای جلوگیری از دستیابی ایران به اطلاعات آمریکایی گزارش سخنگوی وزارت خارجه از سفر عراقچی به بحرین حزب الله: فرستاده آمریکا علناً از تغییر در قطعنامه ۱۷۰۱ سخن می‌گوید تقاضای عربستان از ایران برای برگزاری رزمایش در دریای سرخ رئیس جمهور جدید ویتنام انتخاب شد «گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد دیدار عراقچی با پادشاه بحرین هاآرتص مدعی دسترسی هکر‌های مرتبط با ایران به اطلاعات مهم سران تل‌آویو شد اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق جهاد اسلامی هدف قرار گرفتن زیاد النخاله در دمشق را تکذیب کرد کیف همسر یحیی السنوار چقدر قیمت داشت؟ + تصاویر عراقچی عازم بحرین شد لغو مجوز فعالیت شبکه العربیه عربستان در الجزایر حمله جدید صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت | نفوذ پهپادی حزب‌الله به حیفا رسانه صهیونیستی: اسرائیل امشب تمامی تاسیسات اقتصادی مهم حزب الله را مورد حمله قرار خواهد داد

آمریکا و متحدانش پنج سامانه دفاع هوایی دیگر به اوکراین می‌دهند

آمریکا و متحدانش اعلام کردند ۵ سامانه ضد هوایی به اوکراین ارسال و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 10
کد خبر: ۲۴۹۱۹۹

 

به گزارش راهبرد معاصر، آمریکا و گروهی از متحدانش اعلام کردند که پنج سامانه دیگر ضد هوایی به اوکراین ارسال می‌کنند و در ماه‌های آینده نیز ده‌ها سامانه تاکتیکی ضد هوایی به این کشور تحویل خواهند داد.

 

سران آمریکا، هلند، آلمان، ایتالیا، رومانی و اوکراین بامداد چهارشنبه در بیانیه مشترکی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، اعلام کردند: ما متعهد هستیم که کمک‌های دفاع هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم تا در مقابل تهاجم مداوم روسیه از خود دفاع کند.

 

این کشور‌ها اعلام کردند که چهار سامانه پاتریوت و قطعات آنها توسط آمریکا، آلمان، رومانی و هلند به اوکراین تحویل می‌شود و ایتالیا نیز یک سامانه دیگر SAMP-T در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

 

این بیانیه مشترک حاکی است: این پنج سامانه راهبردی دفاع هوایی به حفاظت از شهرها، غیرنظامیان و سربازان اوکراین کمک می‌کند.

 

بر اساس این بیانیه، آمریکا و شرکایش قصد دارند در ماه‌های آینده ده‌ها سامانه تاکتیکی دفاع هوایی از جمله NASAMS, HAWKs, IRIS T-SLM, IRIS T-SLS و گپارد در اختیار اوکراین قرار دهند. برخی متحدان از جمله کانادا، نروژ، اسپانیا و انگلیس همچنان نقشی محوری در تامین این سامانه‌ها خواهند داشت و بسیاری دیگر از حامیان اوکراین نیز سامانه‌های رهگیری به این کشور خواهند داد.

 

در این بیانیه مشترک آمده است: ما از ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ کشور که همچنان به ارائه کمک به اوکراین ادامه می‌دهند، قدردانی می‌کنیم. شرکا و حامیان اوکراین وعده داده‌اند که بیش از یک میلیارد دلار به دفاع هوایی اوکراین کمک کنند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: پیام ما به مسکو و دنیا روشن است: حمایت ما از اوکراین، قوی و تزلزل‌ناپذیر است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده