واکنش پکن به بیانیه اجلاس سران ناتو-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش پکن به بیانیه اجلاس سران ناتو

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا به بیانیه اجلاس سران ناتو واکنش نشان داد و قسمت‌های مربوط به چین را «دروغ» خواند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 11
کد خبر: ۲۴۹۴۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگی چین در اتحادیه اروپا در واکنش به بیانیه اجلاس سران ناتو اعلام کرد: «بیانیه ناتو در واشنگتن مملو از ذهنیت جنگ سرد و لفاظی‌های جنگ‌طلبانه است. پاراگراف‌های مربوط به چین دروغ‌های آشکار و تهمت‌های تحریک‌آمیز هستند. ما قاطعانه این اتهامات را رد و ابراز تاسف می‌کنیم.»

 

طبق آنچه خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده، این نمایندگی با اعلام اینکه «چین مقصر درگیری اوکراین نیست»، افزود: «برای همه این مشخص است که چین ایجاد کننده درگیری اوکراین نبوده است. موضع چین در مورد اوکراین شفاف است. هدف ما ترویج گفت‌وگوهای صلح است و به دنبال حل‌وفصل این درگیری هستیم و این موضع مورد تایید جامعه جهانی است.»

 

در بیانیه مشترک اجلاس سران ناتو در واشنگتن دی‌سی، رهبران این ائتلاف نظامی ضمن آنکه روسیه را «بزرگترین و مستقیم‌ترین تهدید» علیه امنیت این ائتلاف نظامی خواندند بر عضویت آتی اوکراین در ناتو و اتخاذ موضعی سخت‌تر در قبال چین به دلیل «حمایت از روسیه» تاکید کردند.

 

این بیانیه ضمن طرح ادعایی مبنی بر اینکه چین «چالش‌های سیستماتیک» برای امنیت یوروآتلانتیک ایجاد می‌کند، افزوده است: «ما از چین می‌خواهیم تا حمایت‌های سیاسی و ارسال تجهیزات به  روسیه را متوقف کند.»

 

نمایندگی چین در اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به همین بیانیه ناتو تاکید کرد: «منطقه آسیا-اقیانوسیه مکانی برای توسعه صلح است، نه میدان کشتی برای رقابت ژئوپلیتیکی. ناتو نباید به برهم زننده صلح و ثبات در آسیا و اقیانوسیه یا ابزاری برای حفظ هژمونی توسط قدرت های خاص بدل شود.»/ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار