سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است

سرویس اطلاعات خارجی روسیه باتکیه‌بر اسناد طبقه‌بندی‌شده فاش کرده است که جستجو برای جایگزین‌کردن زلنسکی رئیس‌جمهور کنونی اوکراین با فرد دیگری آغاز شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 11
کد خبر: ۲۴۹۴۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، وزارت خارجی آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مورد افزایش بی‌اعتمادی به زلنسکی در اوکراین نگران هستند به‌ویژه آنکه برخی، ادامه حضور او را در قدرت، غیرقانونی و نامشروع می‌دانند.


بر اساس قانون کشور اوکراین، انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین می‌بایست در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ یعنی فروردین‌ماه امسال برگزار شود؛ اما زلنسکی برگزاری انتخابات را در شرایط جنگ موجب تشدید اوضاع دانسته و این انتخابات را لغو کرده بود. این در حالی است که افرادی چون آزاروف، نخست‌وزیر سابق اوکراین معتقدند که زلنسکی به دلیل لغو انتخابات، مشروعیت خود را ازدست‌داده است.


بر اساس این اسناد، گرچه واشنگتن و بروکسل در حال حاضر به دلیل شرایط جنگ اوکراین با ماندن زلنسکی موافق هستند؛ اما جستجو برای جایگزینی او آغاز شده است.


بنا بر این اسناد، تماس با افراد مهم و کلیدی اوکراین برای جایگزینی زلنسکی آغاز شده است. پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور سابق اوکراین، ویتالی کلیچکو (شهردار کی‌یف)، آندری یرماک (رئیس‌دفتر زلنسکی) و همچنین والری فدوروویچ زالوژنی (فرمانده سابق کل نیروهای مسلح اوکراین) از جمله این افراد هستند.


این اسناد همچنین از نگرانی وزیر دفاع فرانسه برای افزایش تلفات نیروهای فرانسوی در اوکراین پرده برداشته است.


اسپوتنیک گزارش داده است که اسناد فاش شده نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی و شرکت‌های نظامی خصوصی ایالات متحده در نظر دارند تا از زندانیان قاچاق مواد مخدر مکزیکی و کلمبیایی برای جنگ در اوکراین در ازای اعطای عفو کامل به آنها استفاده کنند. اولین گروه این زندانیان در تابستان امسال به اوکراین فرستاده می‌شوند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح، زندانیان سایر کشورها با نرخ جرم بالا نیز به این طرح اضافه خواهند شد.


این اطلاعات طبقه‌بندی‌شده از تلاش آمریکا برای جهت‌دهی به مسیر بررسی پرونده ترور رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی نیز خبر می‌دهد. براین‌اساس، آمریکا تلاش می‌کند نشان دهد این اتفاق به نهادهای خارجی ارتباطی نداشته است. 


این اقدام آمریکا با هدف جلوگیری از حساسیت نسبت به این موضوع انجام می‌شود که آمریکا، تحمل دیدگاه مخالف را نداشته و با مخالفان خود از جمله فیکو و ویکتور اوربان مقابله می‌کند. رابرت فیکو، اردیبهشت‌ماه امسال در تروری ناموفق، هدف چندین گلوله قرار گرفته بود. ویکتور اوربان نیز به دلیل رابطه نزدیک با روسیه و به ویژه سفر اخیر به مسکو، مورد انتقاد جدی غرب قرار گرفته است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار