قیمت جهانی نفت امروز 23 تیر 1403-راهبرد معاصر

قیمت جهانی نفت امروز 23 تیر 1403

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۳ سنت رسید.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 13
کد خبر: ۲۴۹۶۵۰

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، قیمت نفت تا حدی کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی میزان خوشبینی مصرف‌کنندگان نسبت به وضع اقتصاد در بحبوحه افزایش امید به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سپتامبر هستند.

 

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.43 درصد کاهش به 85 دلار و 3 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 41 سنت معادل 0.50 درصد کاهش 82 دلار و 21 سنت معامله می‌شود.

 

قیمت نفت خام برنت پس از دو هفته افزایش، 1.7 درصد طی هفته گذشته کاهش یافته است. نفت آمریکا هم یک کاهش قیمت هفتگی 1.1 درصدی را تجربه می‌کند.

 

تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد خوشبینی مصرف کنندگان نسبت به شرایط اقتصادی آمریکا در ماه ژوئیه تا پایین‌ترین سطح طی 8 ماه گذشته کاهش یافته است.

 

وزارت کار آمریکا اعلام کرد شاخص قیمت تولید کننده 0.2 در ماه ژوئن افزایش یافته که کمی بیشتر از حد انتظار بوده است. اما سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو روند کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر آغاز کند.

 

پایین آمدن نرخ بهره رشد اقتصاد را تقویت کرده و مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

 

تقاضا برای بنزین در آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئیه طبق گزارش اطلاعات دولتی این کشور به 9.4 میلیون بشکه در روز رسید، یعنی بالاترین رقم از 2019‌ برای هفته‌ای که شامل تعطیلات روز استقلال آمریکا می‌شود. تقاضای ماهانه برای سوخت هواپیما هم به بالاترین رقم از ژانویه 2020 رسیده است.

 

افزایش تقاضا برای سوخت پالایشگاه‌های آمریکا را مجبور کرد فعالیت خود را تشدید کرده و از ذخایر نفتی برداشت کنند. مصرف نفت خام پالایشگاه‌های گالف کوست آمریکا در هفته گذشته برای اولین بار از ژانویه 2019 به بیش از 9.4 میلیون بشکه در روز رسید.

 

اما نشانه‌های ضعف تقاضا در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا بر خلاف دورنمای تقاضا در آمریکا بوده و بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است.

 

تعداد چاه‌های فعال نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است یک حلقه در این هفته کاهش یافته و به 478 رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از دسامبر 2021./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار