آغاز انتخابات پارلمانی سوریه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

آغاز انتخابات پارلمانی سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد انتخابات پارلمانی این کشور در ساعت هفت صبح امروز-دوشنبه- آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 15
کد خبر: ۲۵۰۰۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ طبق گزارش این خبرگزاری، تعداد نامزد‌ها به ۱۵۱۶ نفر رسیده که برای ۲۵۰ کرسی پارلمان رقابت می‌کنند و لیست‌هایی با نام آنها تهیه و به همه شعبه‌های رای گیری ارسال شده است که تعداد آنها به ۸۱۵۱ شعبه رای گیری در تمام استان‌های سوریه می‌رسد.

این انتخابات که تاریخ آن توسط بشار اسد رئیس جمهور تعیین شد، چهارمین انتخابات پارلمانی است که پس از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ برگزار می‌شود.

«جهاد مراد»، رئیس کمیته قضایی عالی انتخابات به سانا گفت: مراکز اخذ رای از ساعت هفت صبح برای استقبال از رای دهندگان باز شده و تا ساعت هفت عصر امروز به فعالیت ادامه خواهند داد.

مراد اشاره کرد قانون ماده ۶۴ به کمیته قضایی عالی انتخابات اجازه داده تا مدت رای گیری را برای پنج ساعت بیشتر در تمامی یا برخی مراکز اخذ رای تمدید کند.
آغاز انتخابات پارلمانی سوریه
دیرالزور

فرمان امضا شده توسط اسد مقرر می‌دارد که تعداد اعضای پارلمان که به هر یک از بخش‌های کارگری و کشاورزان و بقیه بخش‌های مردمی اختصاص می‌یابند در تمامی حوزه‌های انتخاباتی که در استان‌های مختلف سوریه توزیع شده‌اند، تعیین شود.

نامزد مجلس باید حداقل ۱۰ سال تابعیت سوریه را داشته باشد، ۲۵ سال سن را کامل کرده باشد و با حکم قطعی به جنایت یا جنحه محکوم نشده باشد. هر سوری که به سن ۱۸ سال رسیده باشد، می‌تواند پس از حضور در شعبه رای گیری، رای خود را به صندوق بیندازد.

همچنین، ساکنان بسیاری از مناطق خارج از کنترل دولت یا میلیون‌ها پناهنده که به دلیل جنگ آواره شده‌اند، نمی‌توانند در رای گیری شرکت کنند.

اداره خودمختار کرد مناطق وسیعی را در شمال و شرق سوریه کنترل می‌کند، در حالی که هیئت تحریر الشام و دیگر گروه‌های کم‌نفوذ مناطقی را در ادلب (شمال غربی) و اطراف آن در کنترل دارند. گروه‌های وفادار به آنکارا با نیرو‌های ترکیه در یک نوار مرزی گسترده در شمال این کشور مستقر هستند.

مقامات مراکز رای گیری را برای شهروندان آن مناطق و ساکنان تحت کنترل خود در سایر استان‌ها ایجاد کردند. بنر‌ها و پوستر‌های نامزد‌های استان‌های ادلب و رقه در دمشق پخش شده است. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار