تایوان چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات خود متهم کرد-راهبرد معاصر
گروسی: به احترام عزاداری‌ها، مذاکرات با ایران با وقفه کوتاهی مواجه شده است بازتاب گسترده تشییع میلیونی شهدای خدمت در رسانه‌های عربی میزبانی دولت ایران از ۶۰ هیأت عالی‌رتبه کشور‌های مختلف خبرنگار انگلیسی: رسانه‌های غربی درباره نامحبوب بودن رئیسی دروغ گفته‌اند ۳ کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ورود غیرقانونی وزیر جنجالی صهیونیست به مسجد الاقصی آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود

تایوان چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات خود متهم کرد

یک مقام ارشد امنیتی تایوان مدعی شده چین راه‌های «بسیار متنوعی» برای مداخله در انتخابات تایوان در ژانویه در نظر گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۶۹۰۹

به گزارش راهبرد معاصر. تسای مینگ ین، مدیر کل دفتر امنیت ملی تایوان در جلسه کمیته پارلمانی مدعی شد چین از روش‌های مختلفی برای دخالت در انتخابات تایوان استفاده می‌کند که از فشار نظامی تا انتشار اخبار جعلی را شامل می‌شود.

 

به گزارش رویترز، این مقام امنیتی پکن را به همکاری با شرکت‌های برگزارکننده نظرسنجی متهم کرد و مدعی شد پکن قصد دارد با تغییر نتایج نظرسنجی‌ها، آرای انتخابات ریاست جمهوری را تحت تاثیر قرار دهد.

 

گفتنی است چین همچنان تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

بر اساس نظرسنجی‌هایی که تا کنون برگزار شده، «ویلیام لای» معاون رئیس تایوان گزینه مورد علاقه برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور بعدی است. این در حالی است که چین این نامزد و حزبش را جدایی‌طلب می‌داند و بار‌ها پیشنهاد مذاکره آن‌ها را رد کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار