پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد ایران + جدول-راهبرد معاصر

پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد ایران + جدول

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به ۳.۳ درصد برسد و اقتصاد دنیا در این سال به طور متوسط ۳.۲ درصد رشد کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 16
کد خبر: ۲۵۰۱۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی کرده است در سال جاری میلادی متوسط رشد اقتصاد جهانی به ۳.۲ درصد برسد که اندکی کمتر از سال ۲۰۲۳ خواهد بود. رشد اقتصادی دنیا در سال میلادی گذشته ۳.۳ درصد برآورد شده است.

اقتصاد‌های پیشرفته در سال ۲۰۲۴ تنها ۱.۷ درصد رشد خواهند کرد، اما رشد اقتصادی کشور‌های درحال توسعه در این سال به ۴.۳ درصد خواهد رسید.

این نهاد بین المللی همچنین پیش بینی کرده است اقتصاد ایران که در سال گذشته ۴.۶ درصد رشد کرده بود در سال جاری نیز رشد ۳.۳ درصدی را تجربه کند. صندوق بین المللی پول در گزارش سه ماه قبل خود نیز رشد ۳.۳ درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده بود.

رشد پیش بینی شده برای برخی کشور‌های دیگر در این سال عبارت است از: چین ۵ درصد، فرانسه ۰.۹ درصد، مصر ۲.۷ درصد، آلمان ۰.۲ درصد، هند ۷ درصد، ایتالیا ۰.۷ درصد، ژاپن ۰.۷ درصد، کره جنوبی ۲.۵ درصد، روسیه ۳.۲ درصد، عربستان ۱.۷ درصد، ترکیه ۳.۶ درصد، انگلیس ۰.۷ درصد و آمریکا ۲.۶ درصد. / تسنیم
        
پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصاد ایران + جدول

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده