وزیر نیرو: حجم تحویلی سدهای کارون بزرگ بیش از 2.5 میلیارد متر مکعب خواهد بود-راهبرد معاصر

وزیر نیرو: حجم تحویلی سدهای کارون بزرگ بیش از 2.5 میلیارد متر مکعب خواهد بود

وزیر نیرو اظهاراتی درباره وضعیت تامین آب و برق در حوزه نیروگاه کارون بزرگ گفت: حجم تحویلی سدهای کارون بزرگ بیش از 2.5 میلیارد متر مکعب خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۲۵۰۲۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه امروز هیئت دولت با تشکر از قدردانی سرپرست ریاست جمهوری از پرسنل ایثارگر نیروگاه رامین اهواز، اقدام ایثارگرانه کارگران و تکنسین‌های نیروگاه رامین را تنها نمونه‌ای از خودگذشتگی کارگران و تکنسین‌ها و مهندسین خدوم صنعت برق کشور دانست.
محرابیان در ادامه با ارائه گزارشی از میزان مصرف برق و رکوردشکنی چندباره مصرف در تابستان امسال، افزود: شکل‌گیری گنبد حرارتی در غرب آسیا باعث افزایش متوسط درجه حرارت شده و هر درجه افزایش دما در کشورمان مصرف برق را حدود هزار و 800 مگاوات افزایش می‌دهد. 
به گفته وی، در حالی که این شرایط باعث شده در کشورهای همسایه و جهان که از نظر زیرساخت هم بعضا شرایط بهتری از ما دارند، شاهد انتشار جدول خاموشی روزانه و قطعی‌های گسترده برق باشیم،‌ اما به لطف خدا در ایران شرایط مدیریت شده و قطعی‌های ناشی از حوادث نیز امسال 15 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.
محرابیان با اشاره به افزایش تامین برق صنایع در سالجاری اظهار داشت: از 10 هزار مگاوات تولید برق برنامه‌ریزی شده از سوی صنایع بزرگ، هزار و 700 مگاوات به بهره‌برداری رسیده و باقی هم در حال اجراست. جا دارد از همراهی و همکاری وزارتخانه‌های نفت و صمت در مدیریت تامین برق در شرایط پیک مصرف قدردانی کنم.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت صنعت آب و برق و خاموشی‌های گسترده و طولانی در ایام آغازین فعالیت دولت سیزدهم از جمله تنش آبی و اعتراضات مردمی در 15 استان کشور و همچنین طرح برخی مسائل در ایام تبلیغات انتخاباتی درباره وضعیت تامین آب و برق خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد نیروگاه‌های برق‌آبی کشور در مسیر رود کارون قرار دارد، ولی امسال با وجود کاهش 4 میلیارد مترمکعبی آورده این رودخانه، در تولید برق و تامین آب عملکرد مطلوبی داشتیم و میزان آبی که در این حوزه تاکنون مصرف شده و تا پایان شهریور تحویل خواهد شد، نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.
وی ادامه داد: در حالی که میزان آب تحویلی در این حوزه در سال 1400، حدود 900 میلیون مترمکعب بود، دولت سیزدهم این حوزه را با بیش از 2 و نیم میلیارد مترمکعب آب تحویل دولت چهاردهم خواهد داد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده