70 درصد آمریکایی‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

70 درصد آمریکایی‌ها خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات

در ادامه پیامدهای عملکرد ضعیف رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره مقابل ترامپ، در یک نظرسنجی جدید حدود دو سوم دموکرات‌ها و 70 درصد از کل رای‌دهندگان آمریکایی خواستار باز شدن میدان برای معرفی نامزد جدید حزب دموکرات با کناره‌گیری بایدن شدند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ جمع کثیر 65 درصدی دموکرات‌ها در نظرسنجی آسوشیتدپرس و موسسه نورک که چهارشنبه نتایج آن منتشر شد، گفتند که بایدن باید از رقابت ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا کنار بکشد و اجازه دهد این حزب نامزد جدیدی را انتخاب کند.
تنها 33 درصد از هم‌حزبی‌های بایدن گفتند که می‌خواهند او در رقابت انتخاباتی 2024 آمریکا باقی بماند. 
نتایجی که شواهد بیشتر از آسیبی است که عملکرد بایدن در مناظره مقابل ترامپ به کارزار انتخاباتی او وارد کرده است. 
در مجموع هم 70 درصد رای‌دهندگان آمریکایی گفتند که خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی هستند.
نتایجی که با اظهارات بایدن مبنی بر این که میانگین رای‌دهندگان آمریکایی خواستار ادامه نامزدی او هستند، در تضاد است.  
این در حالی است که او درخواست‌ها برای کناره‌گیری را رد کرده و اصرار دارد که به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات امسال، به کار خود ادامه دهد. 
با وجود این که تیراندازی به سوی ترامپ در روز شنبه، تا حدی فشارها را بر بایدن بعد از مناظره کاهش داد، اما بار دیگر درخواست‌ها و تلاش‌ها برای متقاعد کردن او به کناره‌گیری احیا شده است.
طبق گزارشی جدید، رئیس‌ پیشین مجلس نمایندگان آمریکا نانسی پلوسی در پشت پرده برای برکناری بایدن از نامزدی حزب دموکرات وارد عمل شده است. /فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده