تحلیل سرلشکر صفوی از رابطه محرم با انقلاب اسلامی و تحولات منطقه-راهبرد معاصر

تحلیل سرلشکر صفوی از رابطه محرم با انقلاب اسلامی و تحولات منطقه

سرلشکر صفوی با بیان اینکه مسیر آزادی قدس شریف احتمالاً همین مسیر ایران، عراق، سوریه و لبنان است گفت: ما زمان آن را نمی‌دانیم، ولی حضرت آقا دو پیغام دادند، یکی فرمودند رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند و یکی هم به سازمان اوقاف سوریه گفتند ان‌شاءالله نماز جماعت را در قدس با هم می‌خوانیم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۲۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر صفوی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق گفت: ایران پس از شهادت سردار زاهدی و همراهانشان بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد و آنها نتوانستند کاری کنند، حتی آمریکایی‌ها به کمک آمدند، کل ظرفیت سنتکام و بخشی از توان یوروکام و  ۲۰۰ فروند هواپیما و سامانه‌های پدافندی را پای‌کار آوردند، از کشورهای عربی از جمله اردن کمک گرفتند، ناتو را آوردند اما شکست خوردند.
وی با تأکید بر اراده و قدرت تصمیم‌گیری فرمانده معظم کل قوا در این عملیات گفت: مقام معظم رهبری تصمیمی گرفتند که در طول حیات ننگین و منحوس رژیم صهیونیستی طی ۷۸ سال گذشته از سال 1948 تاکنون بی‌سابقه بود و هیچ رهبری و هیچ کشوری جرئت آن را نداشتند. نه یک عدد و نه دو عدد بلکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ موشک و پهپاد به اسرائیل شلیک‌کردن شوخی نیست، اسرائیل یعنی آمریکا و ناتو. 
سرلشکر صفوی در تحلیل رابطه محرم با آزادی فلسطین خاطرنشان ساخت: من قبل از انقلاب از ایران فراری بودم و در جبهه سوریه، لبنان و در میان مبارزان فلسطینی بودم. برخی از آنها آن زمان نماز نمی‌خواندند و عقاید غیراسلامی داشتند. ما می‌گفتیم راه آزادی قدس از مسیر اسلام و قرآن می‌گذرد آن موقع از اهل‌بیت با آنها صحبت نمی‌کردیم. می‌گفتیم اگر نماز بخوانید می‌توانید راه قدس را باز کنید. می‌گفتند قدس را که آزاد کردیم نماز می‌خوانیم. ما هم می‌گفتیم باید نماز بخوانید تا بشود قدس را آزاد کنیم.
وی با بیان اینکه به حول و قوه الهی مسیر آزادی قدس شریف احتمالاً همین مسیر ایران، عراق، سوریه و لبنان است گفت: ما زمان آن را نمی‌دانیم، ولی حضرت آقا دو پیغام دادند، یکی فرمودند رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده را نمی‌بیند و یکی هم به سازمان اوقاف سوریه گفتند ان‌شاءالله نماز جماعت را در قدس با هم می‌خوانیم.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه حضرت آقا یک رهبر سیاسی و یک رهبر معنوی هستند خاطرنشان کرد: ایشان مثل حضرت امام که فرمودند صدای شکسته‌شدن استخوان‌های مارکسیسم لنینیسم شنیده می‌شود این جملات را فرمودند. حضرت امام در نامه‌ای که به گورباچف نوشتند فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کرده بودند درحالی‌که هیچ‌کسی غیر از امام نه آمریکایی‌ها و نه هیچ‌کس دیگر این پیش‌بینی را نکرده بود اما محقق شد.
وی در بیان رابطه میان قیام امام حسین علیه‌السلام با قیام حضرت مهدی(عج) یادآور شد: ما از علمای بزرگوار شنیده‌ایم که حضرت مهدی وقتی در کنار خانه کعبه اعلام‌حضور می‌کنند می‌فرمایند: « أَلا يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً و یا اهل العالم انا ابن الحسین»، من فرزند حسین هستم، پس قبل از ظهور حضرت مهدی مردم عالم باید امام حسین را بشناسند. 
وی با طرح این سؤال که چگونه مردم جهان امام حسین را خواهند شناخت به راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیون نفر در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و این مردم دنیا را متعجب کرده است. اربعین رخداد عجیبی است. همه می‌آیند، حتی اهل‌تسنن، مسیحی‌ها و اروپایی‌ها می‌آیند و این باعث می‌شود که مردم جهان امام حسین را بشناسند تا وقتی حضرت حجت فرمود: «انا ابن الحسین» همه فرزندش را بشناسند.
صفوی با تأکید بر اینکه ما باید رابطه خودمان را با امام حسین روشن کنیم گفت: باید ببینیم اندیشه و تفکرمان، اخلاق و رفتارمان و عملکرد و کارهایمان چقدر به امام حسین علیه‌السلام نزدیک است، ما چقدر به امام حسین(ع) و حضرات معصومین معرفت داریم؟ آیا ما شیعیان کم معرفت یا بی‌معرفتی هستیم؟ روی آن فکر کنید.
سرلشکر صفوی در پایان سخنان خود گفت: در این روزها و شبهای محرم برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی و سلامتی و شادابی مقام معظم رهبری و برای موفقیت دولت جدید در این شرایط پیچیده داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دعا کنیم./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده