وزارت راه وشهرسازی:۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد-راهبرد معاصر

وزارت راه وشهرسازی:۵۰۰ هزار خانه خالی در کشور شناسایی شد

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: ۵۰۰ هزار خانه خالی از طریق سامانه املاک و اسکان همزمان با راه‌اندازی این سامانه در کشور شناسایی شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 18
کد خبر: ۲۵۰۴۳۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی  با بیان اینکه شناسایی خانه‌های خالی را در دولت سیزدهم  ساماندهی کرده ایم گفت: قانون ساماندهی و شناسایی خانه‌های خالی از سال ۵۲ مصوب شده بود، اما هیچ یک از دولت  آنها را اجرایی نکرده بود.

وی ادامه داد: این قانون  شامل بخش‌های مختلف بود، اما هیچ دولتی آن را به مرحله اجرایی نرسانده بود در صورتی که دولت سیزدهم با رویکرد مقابله با دانه درشت‌ها و عرضه حداکثری  مسکن آن را اجرایی کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی بیان کرد: دولت سیزدهم با اجرا کردن قانون شناسایی خانه‌های خالی به دنبال درآمد زایی نبوده است، اما در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی از طریق سامانه املاک و اسکان شناسایی کرده ایم که با عرضه حداکثری آنها می‌تواند زمینه را برای تعادل در بازار مسکن فراهم کند.

نوروزی بیان کرد:  هشدار‌های لازم را به مالکان خانه‌های خالی داده  و تماس گرفته‌ایم  و از سوی دیگر نامه نگاری با شرکت‌های بزرگ  وبانک‌های که بیش از ۱۰۰ خانه خالی را در دستور کار خود قرار داده و هشدار‌های لازم را دادیم./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده