ابراز نگرانی شدید گوترش نسبت به حملات اسرائیل به یمن-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ابراز نگرانی شدید گوترش نسبت به حملات اسرائیل به یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده یمن و مناطق اطراف آن ابراز نگرانی کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 21
کد خبر: ۲۵۰۷۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، در بیانیه دفتر گوترش آمده است: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها می‌خواهد از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب برساند، اجتناب کنند.

 

گوترش در این بیانیه بدون اشاره به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه و ماجراجویی‌های خطرناک آنها در منطقه، گفته است: این حملات که (رژیم) اسرائیل مسئولیت آن را برعهده گرفته، در پاسخ به حملات قبلی حوثی‌ها به آنها انجام شده است.

 

دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه تاکید کرده است که من عمیقا نگران خطر تشدید تنش‌ها در منطقه هستم.

 

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. این حمله توسط ۲۰ جنگنده اف ۳۵ و حامل صد‌ها تن مواد منفجره انجام شده است.

 

همچنین به گزارش رسانه‌های یمنی، جنگنده‌های رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.بر اساس آمار وزارت بهداشت یمن تا کنون سه نفر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده شهید و ۸۷ نفر زخمی شده‌اند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده