یمن و عربستان یک توافق جدید امضا کردند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

یمن و عربستان یک توافق جدید امضا کردند

منابع یمنی اعلام کردند هیات مذاکره کننده یمن به تازگی یک توافق انسانی و اقتصادی با عربستان امضا کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره‌کننده یمن از توافق بین این کشور و عربستان برای رسیدگی به برخی مسائل انسانی و اقتصادی خبر داد.

 

براساس گزارش خبرگزاری سبا، محمد عبدالسلام امروز سه‌شنبه از توافق بین یمن و عربستان سعودی برای رسیدگی به برخی مسائل انسانی و اقتصادی خبر داده و در پستی در حساب کاربری خود در پلتفزم ایکس نوشت: در این توافقنامه، تصمیمات و رویه‌های اخیر علیه بانک‌های دو طرف لغو و هرگونه تصمیم یا رویه مشابه در آینده متوقف می‌شود.

 

بنابر اخبار منتشر شده این توافقنامه تایید می‌کند که خطوط هوایی یمن پرواز‌های بین صنعا و اردن را از سر می‌گیرد، تعداد پرواز‌های خود را به سه پرواز روزانه افزایش می‌دهد و روزانه یا در صورت نیاز پرواز‌های خود را به قاهره و هند انجام می‌دهد.

 

رئیس هیات مذاکره کننده یمن اعلام کرد: این توافق شامل برگزاری جلساتی برای رسیدگی به چالش‌های اداری، فنی و مالی پیش روی یمن ایرویز و آغاز برگزاری جلساتی برای بحث و تبادل نظر درباره همه مسائل اقتصادی و انسانی بر اساس نقشه راه ترسیم شده، است.

 

شایان ذکر است اگرچه هنوز مطالبات یمن در مذاکرات با عربستان سعودی محقق نشده، اما این مذاکرات دستاوردهای مهمی نیز برای دولت صنعا داشته است. از مهم‌ترین دستاوردهای سیاسی به رسمیت شناخته شدن انصارالله توسط عربستان و حتی بازیگران جهانی بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده