زاخارووا: جنگ آمریکا با روسیه از سال ۱۹۴۸ آغاز شده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

زاخارووا: جنگ آمریکا با روسیه از سال ۱۹۴۸ آغاز شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تشریح اهداف دکترین سیاست خارجی جدید این کشور، یادآور شد که از دیدگاه ایالات متحده و طبق تصمیم شورای امنیت این کشور، جنگ علیه روسیه از سال ۱۹۴۸ آغاز شده و موضوعی نیست که به تازگی مطرح شده باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 23
کد خبر: ۲۵۱۲۰۸

به گزارش راهبرد معاصر،  ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز، سه‌شنبه، اعلام کرد که ایالات متحده، طبق دکترین خود، از سال 1948 تاکنون در حال جنگ با روسیه است.

 

او توضیح داد: «در تاریح 18 آگوست سال 1948، شورای امنیت ایالات متحده سند دایرکتیو 20/1 را تصویب کرد که عنوانش این بود: "اهداف ایالات متحده در جنگ علیه روسیه". طبق این سند، آنها از آن زمان تاکنون با ما در حال جنگ هستند.» 

 

به گفته زاخارووا، بنابراین، از دیدگاه مقامات آمریکایی، جنگ علیه روسیه از سال 1948 آغاز شده و موضوعی نیست که به تازگی مطرح شده باشد.

 

تاکید بر اهداف دکترین سیاست خارجی روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در خصوص دکترین سیاست خارجی این کشور یادآور شد که هدف حمایت اطلاعاتی از سیاست خارجی، شکل دادن به درک واقع بینانه از روسیه در خارج از کشور و همچنین مقابله با تبلیغات ضد روسی است.

 

ماریا زاخارووا افزود: «یکی از مهمترین اهداف، حمایت اطلاعاتی است که شامل شکل‌گیری درک درستی از روسیه در خارج، تقویت موقعیت کشور در فضای اطلاعاتی بین‌المللی و همچنین مقابله با کمپین تبلیغاتی هماهنگ ضدروسی است که در بر گیرنده اطلاعات نادرست و روش‌های خارج از حیطه قانونی می‌شود.»

 

زاخارووا با اشاره به اینکه جهت گیری اطلاعاتی مدتهاست که به یک واحد مستقل کامل تبدیل شده است تا یک واحد کمکی، توضیح داد: «این واقعاً اعلان مواضع کشوری است که خود را در یک لحظه تاریخی جدید حس می‌کند، در یک دوره جدید از تاریخ و طی آن نیت‌های خود را اعلام کرده و  اولویت‌های خود را مشخص می‌کند. در این سند، همانند دکترین قبلی، اطلاعات جایگاه ویژه‌ای دارد، و با توجه به شرایط بین المللی اهمیت این مسئله حتی بیشتر از قبل شده است.»

 

در مارس سال 2023، وزارت امور خارجه روسیه دکترین جدید سیاست خارجی این کشور را ارائه کرد. در این سند آمده است که مواضع روسیه نسبت به سایر کشورها بر اساس ماهیت سازنده، بی‌طرفی یا غیر دوستانه سیاست‌های آنها نسبت به روسیه تعیین می‌شود. در عین حال تاکید شده که روسیه خود را دشمن غرب نمی‌داند، سعی ندارد از آن فاصله بگیرد و نیات خصمانه‌ای علیه آنها ندارد. با این حال، روسیه به دنبال ایجاد سیستمی از روابط بین‌الملل است که امنیت قابل اعتماد، حفظ هویت فرهنگی-تمدنی و فرصت‌های برابر برای توسعه همه کشورها را فراهم کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده