دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات-راهبرد معاصر

دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: در مدت اخیر طی ۱۲ عملیات حدود ۲۰ نفر از افرادی که معمولا از اتباع غیرمجاز بودند، شناسایی و دستگیر شدند که مرهون گزارشات مردم هستیم که ۱۲ نفر از این ۲۰ نفر افرادی بودند که برای انجام عملیات‌های تروریستی به ایران نفوذ کرده بودند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۳۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام خطیب وزیر اطلاعات در حاشیه آخرین نشست هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: ما بعد از بیانیه‌ای که اخیرا وزارت اطلاعات داد با همکاری و همراهی مجموعه‌های فرهنگی، آیینی تبلیغاتی توانستیم در 12 عملیات حدود 20 نفر از افرادی که معمولا از اتباع غیرمجاز بودند، شناسایی و دستگیر کنیم که مرهون گزارشات مردم هستیم.

 

وی افزود: حدود 12 نفر از این 20 نفر افراد عملیاتی بودند که برای انجام عملیات‌های تروریستی به ایران نفوذ کرده بودند. 2 نفر از  آنها نیز از رهبران و امیران گروه‌های داعشی و تکفیری بودند که وابسته به کشورهایی بودند که همسایه ایران هم نیستند.

 

وزیر اطلاعات ضمن تشکرمجدد از مردم بابت همکاری با وزارت اطلاعات گفت: از مردم عزیز می‌خواهم که نسبت به کرایه یا اجازه دادن یا بکارگیری اتباع غیرمجاز حساسیت بیشتری داشته باشند. به ویژه اینکه این افراد مراجعات روزانه دارند و اگر مکانی را اجاره می‌کنند یا در جایی کار می‌کنند، این فعالیت‌ها کوتاه و بعضاً برای یک روز است. 

 

خطیب با اشاره به حربه‌های جدید عناصر تروریستی و تکفیری عنوان کرد: متاسفانه جدیداً عناصر منتسب به این گروه‌ها برای عادی‌انگاری، با خانواده‌های خودشان حضور پیدا می‌کنند و بعضاً همسران و بچه‌های خود را همراه خود می‌کنند که ظاهر را حفظ کنند. همچنین از آنجا که کنترل‌های مرزی افزایش پیدا کرده و نیروهای مسلح بازرسی‌های خود را در مرزها افزایش داده‌اند، عناصر تکفیری خریدهای خود را در داخل کشور انجام می‌دهند بنابراین فروشندگانی که کالایی با استفاده‌های دو منظوره یا چند منظوره دارند، در فروش کالاهای خود به افراد مختلف توجه بیشتری داشته باشند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده