پسکوف: آمادگی کی‌یف برای مذاکرات، با موضع مسکو همسو است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پسکوف: آمادگی کی‌یف برای مذاکرات، با موضع مسکو همسو است

سخنگوی کرملین گفت پیام وزیر خارجه اوکراین در رابطه با آمادگی کی‌یف نسبت به مذاکرات با روسیه، با موضع مسکو همسو است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۴۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین در گفتگو با همتای چینی‌اش از آمادگی کی‌یف برای مذاکرات با روسیه خبر داد؛ مذاکراتی که «منطقی و عملی» باشد و با هدف دسترسی به «صلحی بادوام» انجام شود.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران گفت: «من و شما واقعا از گزارش‌های پکن می‌دانیم که چنین بیانیه‌ای در جلسه با وانگ یی بیان شده است. این پیام با موضع ما همسو است. البته مسکو به شفاف‌سازی در این خصوص نیاز دارد، زیرا جزئیات آن هنوز معلوم نیست.»

 

وی افزود: «می‌دانید که طرف روسیه هرگز مذاکرات را رد نکرده و همیشه آمادگی خود را برای روند گفتگو‌ها اعلام کرده است.»

 

پیشتر وزیران امور خارجه اوکراین و چین درباره برقراری مذاکرات صلح با روسیه برای پایان دادن به جنگ گفتگو کردند.

 

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز چهارشنبه به نقل از کولبا گفت: طرف اوکراینی مایل و آماده برقراری گفتمان و مذاکرات با طرف روس است. مسلما، مذاکرات باید معقول، عمل‌گرایانه و با هدف دست یافتن به صلحی منصفانه و پایدار باشد.

 

او همچنین گفت که به دنبال رسیدن به «نقطه مشترک» در مذاکرات با همتای چینی خود بر سر پایان دادن به جنگ کشورش علیه روسیه است.

 

وانگ یی نیز در دیدار با کولبا در شهر گوانگ‌ژو در این باره گفت: طرف چینی بر این باور است که حل‌وفصل تمامی درگیری‌ها باید در نهایت، از میز مذاکرات سرچشمه بگیرد و حل‌وفصل تمامی مناقشات باید به طرق سیاسی انجام شود.

 

او همچنین با گفتن این که چین اهمیت زیادی برای روابط با اوکران قائل است، به رشد تجارت بین ۲ کشور اشاره کرده و گفت روابط آنها، به‌رغم شرایط پیچیده و دائما در حال تغییر وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، پیشرفت عادی خود را داشته است.

 

چین به سبب روابط نزدیک با روسیه در تلاش بوده است از طریقی که منافع طرفین جنگ در نظر گرفته شود، جنگ اوکراین پایان یابد. این موضع پکن با موضع اوکراین و حامیان غربی آن مغایرت دارد که خروج روسیه از خاک اوکراین را مبنای هرگونه حل‌وفصل مناقشات می‌دانند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار