شناسایی کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد-راهبرد معاصر

شناسایی کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کانون زیستی پشه آئدس ناقل بیماری تب دنگی در شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد شناسایی و با اقدامات مراقبتی مهار شد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 24
کد خبر: ۲۵۱۵۱۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ دکتر فرهاد غلامی امروز، ۳ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با پشه از جانب شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها بر همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و ادارات تاکید کرد.

غلامی با اعلام اینکه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب دنگی در مازندران شناسایی نشده است، تصریح کرد: در پی عملیات شناسایی و تله گذاری پشه آئدس توسط تیم‌های مراقبتی مستقر در شهرستان‌ها، تا کنون علاوه بر رامسر یک کانون پشه آئدس در تنکابن و یک کانون در عباس آباد شناسایی و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست؛ ضمن حفظ آرامش و دوری از نگرانی نسبت به پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی کوشا بوده و با نامساعد کردن محیط تکثیر پشه از سرعت پیشرفت پشه در استان بکاهند و در همین راستا باید مکان‌های انباشت زباله، دپو لاستیک و آب‌های سطحی کانال و برکه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد؛ آخرین اخبار و اطلاعات صحیح و معتبر از سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آدرس www.mazums.ac.ir و سایت‌های رسمی وزارت بهداشت و رسانه ملی دریافت شود./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده