صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند-راهبرد معاصر
صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند وزیر کشور: باید به رئیس جمهور منتخب کمک کنیم  پزشکیان: دستیابی به اهداف با کمک همه اقشار محقق خواهد شد گزارش ظریف از آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم روایتی از ماجرای اعتراض یک نماینده به هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز سردار نائینی: باید برد عملیات رسانه‌‎ای سپاه متناسب با اقدامات این نهاد باشد تعطیلی برخی روزها در تهران در هفته آینده به‌دلیل گرمای هوا صحت دارد؟ باقری: توسعه سیاست همسایگی و رفع تحریم‌ها از اولویت های سیاست خارجه است منصوری: به بنیاد مستضعفان بازمی‌گردم اعتبارنامه پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد وحیدی: به دنبال اخذ مجوز برای حضور سربازها در اربعین هستیم دستگیری ۲ سرکرده داعش توسط وزارت اطلاعات بازخوانی مطالبات رهبر انقلاب در مراسمات تنفیذ پزشکیان: قطعاً ما با وحدت می‌توانیم موفق شویم مخبر: شهیدرئیسی مردم را به عنوان پشتیبان دولت به صحنه آورد

صدیقی: همگان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند

خطیب جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور، دومین شخصیت کشور است و باید همه از او توقع به‌جا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت به وی کمک کنند؛ هم‌چنین تمامی قوا به قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد، یاری دهد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 26
کد خبر: ۲۵۱۶۴۴

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی این هفته‌ی پایتخت که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بیان کرد: آنچه ایشان نسبت به مجلس و دولت و رئیس‌جمهور مطرح می‌کنند این موارد، مطالبات همه‌ی مردم است.

 

وی افزود: رهبر انقلاب هم اشاره داشتند که مجلس همیشه سوال‌کننده نیست و پاسخگو هم هست؛ کرسیِ نمایندگی مربوط و متعلق به همه‌ی مردم است. یک نماینده باید در پیشگاه خدا و وجدان خودش پاسخگو باشد. قوای سه‌گانه کمیته‌ی مشترکی برای شناخت موضوعات، مسائل و مشکلات کشور تشکیل دهند و این کمیته فعال باشند و قوا را به اولویت‌های نیازهای کشور آشنا کند.

 

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به لزوم هماهنگی‌ها با دولت جدید گفت: رئیس‌جمهور، دومین شخصیت کشور است و باید همه از او توقع به‌جا و ممکن داشته باشند و آحاد ملت به وی کمک کنند؛ هم‌چنین تمامی قوا به قوه مجریه که در میدان است و مواجهه مستقیم با نیازهای مردم دارد را یاری کنند.

 

صدیقی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب از مجلس خواستند تعامل سازنده با رئیس‌جمهور منتخب داشتند و در مسئله تشکیل کابینه و تعیین وزرا هم توصیه داشتند که هم رئیس‌جمهور که اظهار می‌کند که ولایت خط قرمز اوست و مجلس هم باید این توصیه‌ها را جدی بگیرند. پیشنهاد می‌کنم رئیس‌جمهور منتخب قبل از معرفی گزینه‌ها به مجلس، با نمایندان گفت‌وگو داشته باشند و ارزیابی کنند که بعد از معرفی، با شکاف مواجه نشوند.

 

وی با بیان اینکه کسی به‌عنوان وزیر معرفی شود که «امین» باشد، اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، باید وزرا و کابینه از بُنِ دندان به نظام اعتقاد داشته باشند و نباید در کلام بگوید موافق نظام است ولی مواضع چنین فردی مخالف نظام است.

 

امام جمعه موقت تهران درخصوص تنفیذ حکم رئیس‌جمهور منتخب از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: تنفیذ ریاست جمهوری مبنای فقهی در اسلام ناب محمدی دارد و در قانون اساسی هم ذکر شده است؛ این، تنفیذ آرای ملت از جانب رهبر انقلاب است و به رأی مردم قداست می‌دهد. نکته‌ی دیگر اینکه با تنفیذ، ولایت فقیه رئیس‌جمهور را نصب می‌کند؛ جمهوریت با رأی مردم است و مشروعیت با نصب توسط ولی فقیه است. / تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده